The Walking Dead s04e14 Episode Script

The Grove

Previously on AMC's The Walking Dead - Hi, Nick! - They're dead now.
No, they're not.
They're just different.
You say the person that killed Karen and David did this? We gotta find them, Rick! And I'm not gonna sleep until we do.
I killed two people.
They might've lived.
That wasn't your decision to make.
I won't have you there.
Tyreese! How'd you find us? Look.
Those who arrive, survive.
maybe you'll think of me when you are all alone Griselda.
maybe the one who is waiting for you will prove untrue then what will you do? You can sleep, Lizzie.
I'm okay.
If there's trouble, I can take Judith.
I can help.
You really think you can help me? I know I can, ma'am.
Do you think there'll be kids there? At Terminus? If their parents kept them safe.
Like Tyreese kept all of you safe.
I saved Tyreese.
There were people shooting at him.
I shot them.
First a man, then a woman.
I didn't mean to shoot her in the head.
You had to.
You saved Tyreese.
Maybe there'll be kids there, even if their parents couldn't keep them safe.
Maybe the kids kept their parents safe.
Yeah.
Did you have kids? I did.
A kid.
A daughter.
What was she like? She was sweet.
She didn't have a mean bone in her body.
Is that why she isn't here now? Yeah.
Do you miss her? Every day.
Would you miss me? I'm not gonna have to miss you.
You're dead on your feet.
Go sleep next to your sister, okay? But, ma'am, I can help.
I'm gonna need your help looking after things tomorrow.
Go to sleep, okay? Go.
No.
No.
No, no.
No, no.
No.
Found some.
There you go.
Good job.
Ow.
- It hurts, right? - Oh, yeah.
It hurts.
This will fight the infection.
Might even bring down your fever.
What do you think? Three days out? Four days? We haven't seen any of those maps at the crossings.
I'm not sure.
Lizzie's tough.
When it comes to people.
What do you mean? You haven't seen it? How she's confused about them, the walkers.
She doesn't see what they are.
She thinks they're just different.
Mica the same way? No, she's worse.
She doesn't have a mean bone in her body.
Did "Tom Sawyer" have a happy ending? We never got to finish it.
Well, Tom and Huck, they stop Injun Joe and his partner and wind up getting all his gold.
- So they wind up rich? - Mm-hmm.
And the Widow Douglas adopts Huck.
Like you adopted us? Yeah, just like the Widow Douglas.
And I'm Huck Finn.
I think you're more like Tom Sawyer.
Yeah, you're right.
You're way more like Huck Finn.
You're not even grossed out by dead rabbits.
Forgot you used to read to them.
I did.
- You smell that? - Yeah.
There's a fire somewhere.
Must be a big one.
It isn't anywhere around here.
We should stop here.
We need to look for water.
I can do it.
No, you need to rest.
Rest your arm.
Mica will help me.
I spy trees and weeds.
Your turn.
Here.
You stay here.
Tyreese.
Sometimes we have to kill them.
I know that.
But sometimes we don't.
You know Lizzie can carry a lot more than me.
I had you come because I wanted to talk to you.
Why? Because you're little and you're sweet and those are two things that can get you killed.
You can't change how big you are I wish I could.
but you can toughen up.
I don't have to be tough.
I can run.
I'm good at that.
No.
My daughter ran and it wasn't enough.
That's why I taught the kids at the prison to do more than that.
I can kill walkers.
I mean, I've tried.
I'm not like my sister.
I'm not messed up.
I know what they are.
But I can't kill people.
I could never do that.
When the bad people were at the prison, they were right in front of us and I held up my gun, but I couldn't pull the trigger.
Killing people is wrong.
Someone killed Karen and David.
They just killed them.
They were nice.
What about people who try to kill you? I don't even wish I could.
People came in and killed our friends.
And I feel sorry for them.
Why? Because they probably weren't like that before.
Sooner or later you're gonna have to do it.
You'll have to do it or you'll die.
So you're gonna change the way you think about it.
You have to change.
Everyone does now.
Things don't just work out.
Look.
My mom used to say everything works out the way it's supposed to.
What are these? - Pecans.
- Oh, I love pecans.
You know, maybe we could catch our breath here for a while.
We're still going to Terminus, right? We'll just stay a day or two.
There's a well full of water.
Fences.
They're not big, but they're something.
And we saw deer.
They eat pecans.
We should be able to kill one to eat.
We can eat these, too, right? You can eat your fill and then some.
Look.
Bet that's what we were smelling.
Looks far enough away.
I wonder how it started.
Maybe lightning.
Maybe a campfire.
I can patch that fence.
It's probably where the deer are coming from.
We should leave it.
Just play it really safe in here.
If there's one in there, it's not moving much.
Let's just stay close, go slow room to room.
Girls, you sit tight.
You don't come in until we come out no matter what you hear.
- Okay.
- Okay.
Lizzie's got Judith.
Mica, get out your gun.
You're gonna need to stand watch.
Stand strong, little lady.
They're gonna be okay.
It's not that.
Is it that there was a baby? No.
They're gonna find one in there and they're going-- Stop it.
They aren't people.
But you're wrong.
All of you.
They aren't people, Lizzie.
They're just dead.
Stop! Stop! Stop! Are you okay? All right, come on.
Come on.
Come on, come on.
I got you, little girl.
- Come on.
Come here.
- Got her? Mica.
Mica, lower the gun.
You did it.
You saved them.
Why are you upset, Lizzie? Were you scared? No.
Then why are you crying? I don't want to say.
Shh.
Lizzie.
I'm sorry I yelled at you.
Just look at the flowers like you're supposed to.
Count one, two, three.
Come on, let's count together.
Look at the pink ones over there.
You see? One, two, three.
You still upset? Sometimes I don't understand, but I'm trying to, ma'am.
I am.
Look what I found.
I'm gonna name her Griselda Gunderson.
Well, we got plenty of water.
Now all we got to do is bag one of them deer and we're all set.
- Then we'll get one.
- Yeah.
- What's wrong? - I'm not used to this.
Used to what? We're in a living room in a house.
Yeah, so relax.
We should live here.
Griselda.
Lizzie.
Come on.
- You get away from it! - No, no, no! - Right now, Lizzie.
- No, no, no, no, no.
- No, no, no, no.
- Lizzie! Lizzie! No! No! She was playing with me.
She wanted a friend.
She wanted to kill you.
- I was gonna lead her away.
- You could have died.
It's the same thing! You killed her! - You killed her! It's the same thing! - Lizzie.
- What if I killed you?! What if I killed you?! - Lizzie.
- You don't understand.
You don't understand.
- Lizzie.
You don't understand.
You don't understand.
You don't understand! Lizzie.
Lizzie.
You didn't have to.
You didn't have to.
She didn't want to hurt any She didn't want to hurt anybody! She was my friend and you killed her! You killed her! You killed her! She was my friend.
Is it too heavy? Nah, I'm good.
The fire's still burning.
It could have gone out.
Nope.
The smoke's black.
If it was white, the fire wouldn't be burning anymore.
I miss science class.
Except for when we had to do stuff like cut up planaria worms.
You've got to do worse than that nowadays, Mica.
- I don't gotta.
- You do.
Lizzie's bigger than you and in some ways she's stronger.
But you're smarter and you understand these things.
You've got to look out for her.
You have to-- No, go ahead.
You do it.
Just like I showed you at the prison.
Go ahead.
I can't.
We have peaches.
Maybe we don't need to go to Terminus.
I've been thinking.
Mica's right.
We can stay here.
We can live here.
I know Lizzie and Mica.
I know Judith.
I know you.
I trust you.
And I don't know if I can get that anywhere else.
We could stay.
We can live here.
Lizzie? Lizzie? Don't worry.
I'll get you more.
Lizzie.
When we were giving them names, we were just pretending things weren't bad.
Things are bad.
Those things, they're bad.
They are.
We can't pretend anymore.
I'm not pretending.
You were.
I know.
I can hear them.
They want to kill you.
They just want me to change.
They can make me be like them.
Maybe I should change.
Stop it.
I can make you all understand.
Lizzie.
Lizzie, they're coming.
Lizzie! Carol! Help! Help, Carol! Lizzie! - Lizzie! - Mica! - Mica! - Lizzie! Let me go! Help me! - Help! - Get behind us! It's okay.
You did it.
I had to help stop them.
Do you understand what they are now? I know-- I know what I have to do now.
I know.
It's ugly and it's scary and it does change you.
That's how we get to be here.
That's the cost.
That's growing up now.
I don't want to hurt anyone.
I don't want to be mean.
You have to be sometimes.
But just sometimes.
No.
No.
Now we have a lot of pecans here.
A ton.
- You getting sick of them yet? - Nope.
I used to make these with my grandma when I was little.
They smell good.
There you go.
All right.
I think you guys are ready to start doing the cooking around here.
Who wants to put 'em in? Me.
The girls like it here.
We could build it up, plant more food.
We could find a car for an escape route just in case.
If you don't want to go to Terminus, we could stay.
We could.
It doesn't mean we can't go someday.
It's just when we were getting closer and closer, I realized I'm just not ready to be around other people yet.
You don't have to.
I dream about Karen.
I see her every night.
And every time I forget she's dead.
Sometimes we just talk.
And sometimes I see her in the crowd in a city I've never been to.
And it's back before everything happened.
And then some nights, the bad ones I see someone kill her.
Some stranger.
Then I lose her all over again.
But that's the deal, right? The people who are living are haunted by the dead.
We are who we are.
And we do what we do 'cause they're still here.
In our heads.
In the forest.
The whole world is haunted now.
And there's no getting out of that.
Not until we're dead.
Tyreese.
Maybe they're not haunting us.
Maybe they're just teaching us.
Helping remind us so-- so that we can live with what we have to do.
Hey.
Don't you ever be ashamed of who you are, Carol.
You did right by those girls.
You did right by everyone.
We'll get one yet.
Probably not even deer season.
My husband used to hunt.
He'd tell the same stupid joke every year.
You gonna tell it? Well, I guess I have to now, right? You do.
Okay.
What's the difference between beer nuts and deer nuts? Beer nuts are around 1.
79, deer nuts are just under a buck.
That's good stupid, but in no way is it stupid good.
Yeah, I told you.
There's more where that came from.
Don't worry.
She'll come back.
I didn't hurt her brain.
No, no, no! We have to wait.
I need to show you.
You'll see.
You'll finally get it.
We have to wait.
Lizzie, put the gun down.
I just want us to wait.
We can wait.
We can wait.
You just give me the gun.
We can wait, I swear.
You and Tyreese should take Judith back.
It's not safe for her.
But Judith can change, too.
- I was just about to-- - She can't even walk yet.
Yeah, you're right.
So you two take Judith back to the house and we'll have lunch.
And I'll just tie Mica up.
You know, just so she won't go anywhere.
Promise that's what you'll do? Mm-hmm.
I promise.
I'll use her shoelaces.
Let's-- let's go, Lizzie.
I brought her some food.
Cleared out her room.
Made sure she didn't have any knives, anything like that.
She has a shoe box full of mice.
I asked her if she was the one feeding the walkers at the prison.
That was her.
And at the tombs, we found this rabbit pulled apart and nailed to a board.
That was her, too.
Said she was just having fun.
I was thinking, maybe she killed Karen and David.
But I don't know how she could drag them away.
She would have let them turn.
It wasn't her.
So what do we do? I could leave with her.
What? We can't sleep with her and Judith under the same roof.
You wouldn't make it.
Not on your own.
She can't be around other people.
Maybe we could try to help her.
Talk her back somehow.
This is how she is.
It was already there.
I didn't see it.
- How could you? - I should have seen it.
So maybe we go.
Me and Judith.
You won't make it either.
She can't be around other people.
You should pick some wildflowers for Mica to give her when she comes back.
Yeah, she'd love that.
The fire's still burning.
No.
The smoke's white.
It's out.
You know everything, ma'am.
No, I don't.
What is it? What is it? Are you mad at me? Is that what you wanted to talk to me about? I'm sorry I pointed my gun at you.
I just needed you to wait.
I know.
I'm sorry.
You're mad at me.
I love you, Lizzie.
And everything works out the way it's supposed to.
I'm sorry.
Please don't be mad at me.
I'm sorry.
You just-- just look at the flowers, Lizzie.
Just look at the flowers.
Just-- just look at the flowers.
I killed Karen and David.
I had to stop the illness from breaking out.
I had to stop other people from dying.
It wasn't Lizzie.
It wasn't a stranger.
Tyreese, it was me.
You do what you have to do.
Did she know what was happening? Was she scared? It was quick? Yes.
Do what you have to do.
I forgive you.
I'm never gonna forget.
It happened.
You did it.
You feel it.
I know you do.
It's a part of you now.
Me, too.
But I forgive you.
Thank you.
We don't need to stay.
We can't stay.
I'm not afraid to kill.
I'm just afraid.
You can't be.
How? You fight and fight it.
You don't give up.
And then one day, you just change.
We all change.