American Woman (2018) s01e07 Episode Script

The Agreement

1 I don't know what I was thinking.
Inviting you over was too dangerous.
- I should have seen this coming.
- I'm sorry.
It's not your fault.
But things with Becca and I are terrible.
And she's such a great kid.
She's so funny and smart, politically active.
- [CHUCKLES] Oh, yeah? - Yes.
And Jessica just adores her.
It's her birthday tomorrow, and she checked to make sure that Becca approved her cake choice.
[BOTH CHUCKLE] So you're having a party? Not really a party, just us at the house.
But I have some surprises for her.
I'm taking her to the planetarium Sunday.
She loves astronomy.
She likes What did she call it? The man in the sky with the sword.
Oh, that's Orion.
The hunter.
He's right over there.
See? That's his belt.
- Those three bright stars? - Oh.
Yes.
And then you see that really bright star right next to him? That is Sirius.
And that star is the nose of a dog called Canis Major.
- [BOTH CHUCKLE] - How do you know so much about astronomy? There's not much else to do in Nebraska except look at the sky.
Adam I don't think we should keep sneaking around like this.
It's not right.
It's I get that.
Maybe you should meet them.
I think you'd really like them, and I know they'd like you.
Bonnie, listen.
I really like you.
I love being with you.
But meeting your kids, for me, that's, um I just don't want to Of course.
- I'm sure they're great.
- No, it was a bad idea.
Mm.
I'll see you later.
- Bye.
- Bye.
[MOTORCYCLE ENGINE REVVING] Hang on to me Hold me tight You need to decide what you want for your birthday dinner.
You want Chinese or pizza? And before you ask, you can't have both.
What's the matter? Go ahead.
Ask her.
Do you have a boyfriend? You weren't gonna tell her, so I did.
Jessica, your sister was very wrong to say that to you.
[GROANS] Just answer the question, Mom.
Why won't you just tell her that you've found someone to take Dad's place? Because that's not true.
What a load.
Sit your ass down in that chair right now.
Now, listen.
I have met someone.
His name is Adam, and he's very nice.
But he's just my friend.
No one is going to replace your father, okay? Okay.
[SOFT MUSIC] Okay.
Now back to the matter at hand.
Birthday dinner.
Is it going to be Chinese or pizza? Can I have both? Okay, yeah.
- And, Mom? - Yeah? - What is it, sweetheart? - Can Dad come? Oh, Jessica.
I don't know if that's such a good idea.
Told you.
[ROCK MUSIC PLAYING] - Whiskey sour? - Easy on the sugar.
Hi.
Hello.
How's your night going? Getting better.
[CLICKS TONGUE] I'm Harris.
I'm Diana.
Well, Diana, can I buy you a drink? Looks like you're a little late.
I'm sorry.
Mm.
Is there something I can do to make it up to you? [UPBEAT MUSIC] [DOOR OPENS] [LAUGHS] Steven.
I didn't know where to find you, so I called Ed, and he said that you were here.
So you're back at work again? Part-time.
He's paying me out of his own pocket.
It's Jessica's birthday.
Yeah, I know.
I'm having a party tonight, and she wants you to come.
Of course I will.
Okay, good.
So I'll see you tonight.
6:30.
Don't be late, because Jessica has school in the morning.
And no Masha, okay? Just family.
Now, our second-quarter operating income rose to $14.
8 million.
This is up from $12 million in the previous quarter.
Loans, however, grew by less than 3%, in line with our new policy.
Thank you all for your attention.
[LOW BASS MUSIC] You came in late today.
Again.
Now you're dozing off through meetings? I haven't been getting much sleep at night.
Hmm.
Is this conversation amusing you? No, sir.
I'm just happy to be here.
I don't think I will ever get tired of walking onto a sound stage.
[SIGHS] It always feels magical.
That's what I love about Hollywood.
- It's all make-believe.
- Yeah.
Hi, Greg.
- Kathleen.
- Alan.
What are you doing here? Oh, Leonard is my client.
The director? Oh, that's great.
I hope he's happy with the casting.
He seems to be very happy.
Well, it was all Kathleen.
He's always singing your praises, Kathleen.
Everyone should have a man as good as this fella right here.
[GIGGLES] Well, I hope you'll let us know when your client lands his next gig.
We'd love to cast it.
- Yeah, I'll keep you posted.
- Yeah.
Oh, shoot.
You know what? I left my sunglasses inside.
I'm just gonna go grab them real quick.
I'll meet you by the golf cart.
It was nice to see you, Alan.
You too.
[SIGHS] Well, Leonard seems like a sweetheart.
We'd love to work with him again.
So if you could put in a good word, that'd be great.
Is this easy for you? Because it's killing me.
What are you talking about? Come here.
You're still trying to convince yourself this is what you want? You don't know anything about what I want.
I know you, Greg.
[ROCK MUSIC] I don't know how this could have happened.
I have to tell you something.
[SNIFFLES] What is it? [SNIFFLES] I knew.
What? Why didn't you say anything? You're my friend.
You think that I could have fixed this for you? Yes, Diana, you should have told me.
You wouldn't have believed me.
Because you already knew it.
You just convinced yourself it wasn't true.
What are you talking about? I didn't know.
Yes, you did.
How many times did you complain that the sex was disappointing? How many times did he have a last-minute meeting that kept him out half the night? You knew.
You just didn't do anything about it.
I don't think we have anything left to say to each other.
[SOMBER MUSIC] [SIGHS] Nobody home? You work here.
I saw you earlier.
That's right.
- Cigarette? - No, thanks.
What line of work are you in? Don't take this the wrong way, but I'm not really in the mood for small talk.
Got it.
No small talk.
[BOTH MOANING] [SIGHS] [LAUGHS] You were incredible.
Put your pants on before a cop comes.
Can I get your number? Why do you want my number? Maybe because I want to see you again.
Get out of my car.
Daddy, look, my friend Haley gave me this friendship bracelet for my birthday.
Yeah, that's beautiful, sweetie.
So is it too early to start talking about my birthday? Because I have an idea of what you can get me.
Oh, this is gonna be bad.
I'm just gonna say it.
It's a car.
- A car? - A car? What? It doesn't have to be new.
Oh, that's her going easy on me.
- My bracelet's loose.
- Oh, here.
Let me see it.
[DOORBELL RINGS] Ooh.
Can you get that? I booked a magician as a surprise.
I'll keep them occupied if you can set him up in the rec room.
Ooh, shh.
- I like this.
- What? Just Dad being here, all of us together again.
Who was at the door? That's what I was gonna ask you.
Because he doesn't look like a magician to me.
[TENSE MUSIC] Hi.
I'm sorry.
I didn't mean to intrude.
Aren't you gonna introduce us? This is Adam.
Adam.
Like the first man? Except if I'm reading the situation correctly, he's kind of like the second man.
When it comes to my wife, that is.
- Do you want a drink? - No, thanks.
Oh, yeah, yeah.
I think you want a drink.
He said he doesn't want a drink, Steven.
Yeah, he's gonna have a drink.
Here.
What's that? It's a gift.
For Jessica.
- Oh, you didn't have to do that - Present? You don't even look like you can afford a present.
- Steven, that's enough.
- No, no, that's what? I'm not the only one in the room thinking that right now.
Jessica, does Adam give nice presents? I don't know.
This is my first one.
We haven't met Adam before this.
Oh.
Oh, I see.
So I'm not the only one being surprised tonight.
- Do you mind, Angus? - It's Adam.
Oh, I like Angus better.
I want Jessica to open it.
Angus, what you want in this house doesn't really matter, does it? Besides, the suspense is killing me.
[CHUCKLES] Wow.
Is that me? Uh, your mom told me you like stars so - Do you like it? - Yes, it's nice.
- I like it a lot.
- Don't be stupid.
It doesn't even look like you.
Don't talk to her like that, Dad.
Don't sass back to me, do you understand? - She's just a kid.
- And so are you! Okay.
Come on.
You two, take this into the other room.
We'll be in there in a minute.
I'm so sorry.
What the hell are you doing? I'm just expressing my opinion.
I think this looks like shit.
I just paint what I feel, man.
I painted Jessica's innocence and her wonder.
Because that's what's beautiful about her, all right? The rest isn't important.
That's just a big bunch of bullshit covering up an even bigger lack of talent.
I won't be asking you to paint me, Angus.
No offense.
That's cool.
I'd probably paint a lot of things you wouldn't like.
Like what? I'd paint you melting into the background, Steve.
The fading man.
I'd make you a ghost.
You're gonna take my place, are you? I don't know, but somebody will.
[GASPS] I've been calling you for hours.
Where have you been? I was worried.
I saw you with Alan.
Alan? What are you talking about? Damn it, Greg.
Don't do that.
Don't lie.
I was there.
I saw you.
It's not what you think it is.
You were kissing a man.
It was Alan.
I tried to stop him.
I told him that I'm not like that, but he wouldn't listen to me.
- Bullshit.
- It's the truth.
You look me in the eye, and you tell me that you've never been with a man since we've been together.
God damn it.
Why? [BREATHES DEEPLY] We're done, Greg.
Don't do this, Kathleen.
We're good together.
This isn't fair.
You didn't let me know who you really were.
So I didn't get to decide whether or not I really loved you.
You didn't give me a choice.
You just decided for me.
Who gave you that right? [BREATHES DEEPLY] You poor thing.
Let me see.
Oh, my.
The swelling doesn't seem to be going down.
I'm sorry.
Did you notice how I immediately hit the floor so he couldn't take a second swing at me? [LAUGHS] Yes.
That was good.
You know, when you asked me if I wanted to meet your kids, it kind of scared me.
I'm sorry I freaked out.
Mm.
They're really great.
Thank you.
Steve's a bastard.
[BOTH CHUCKLE] I've never been with a woman like you before, Bonnie.
This is all new to me.
It's all new to me too.
You couldn't keep it together for one night for your daughter? You still could have told me that you were seeing someone.
I don't have to tell you anything, Steven.
Let me remind you that you are the one who was sneaking around with Masha.
What about you? You're still legally married, and you're screwing some punk kid.
Who cares? We're not together anymore.
The only thing you need to worry about is your children.
They love you, and they need you.
And that cannot ever happen again.
[SOMBER MUSIC] I'm scared, Bonnie.
What if I wind up in jail? And then the girls would never speak to me again.
[DOORBELL RINGING] Oh, no.
Good evening, everyone.
I am Malack the Magnificent.
Show of hands, who likes magic? Excellent.
I would like to start with my world-famous rope trick.
Do you have a half-hour rate? - We really need to move this along.
- [BURIED BEDS' "STARS"] Like stars above us, we are all on fire Sister, look beyond your chest of wood Hidden in your tears is your true blood Your heart's alive, there's no tether that can bind Like stars above us, we are all on fire So count the stars above You've got the stars above So count the stars above You've got the stars above So count the stars above You've got the stars above - So count the stars above - [SNIFFLES] I like Adam.
He's nice.
I'm glad.
Yeah, he's not as bad as I thought.
Dad was so mean tonight.
I swear, I hate him.
No, you don't.
And you have to try to forgive him.
People make mistakes.
Do you forgive him, Mom? [SIGHS] I'm trying.
- Why? - Because he's your dad, and he loves you both very much.
- Mom? - What, baby? Next year, do we have to have that magician back? - No.
- [LAUGHS] [ALL LAUGHING]