Becker s02e24 Episode Script

Panic on the 86th

( upbeat blues theme playing ) TOUR GUIDE: and here's one of the most romantic spots in the world, the Empire State Building's famed observation deck.
It's been immortalized in movies like An Affair to Remember and Sleepless in Seattle, and has come to symbolize the perfect rendezvous for lovers.
Oh, look at them, Bernie.
That's wonderful.
Why can't you be like that? Oh, jeez.
( upbeat blues themeplaying ) Did you see the mess out there? They got limos backing up traffic all over town.
Evidently, it's-- It's Tour the Ghetto Day for our presidential candidates.
What a joke.
I mean, the two whitest guys in the world all of a sudden are speaking Yiddish, salsa dancing, and keeping it real with their homeys.
Oh, Lord, give me some coffee there, will you, Reg? Are you okay? No, I'm pissed as hell.
Haven't you been listening to what I've been talking about? Should I have been? I was talking about what happened between you and Liz.
I know how hard breakups can be.
Oh, yeah.
Well, what are you gonna do? You know, she got a better job in Chicago.
I'll be fine.
Come on, Reg, leave him alone.
He'll bounce back.
Although, what are the chances of him finding a woman like Liz ever again? Yeah, given his age, attitude, and lack of social skills.
Don't forget he's cheap, really cheap.
Thank you, thank you both.
The healing is finally beginning.
Good morning, troops.
Hey, Bones, I heard the redhead dumped you.
So, what was the problem? Money? Kids? Your friends weren't good enough? Well, let's give her that one.
Now, look, Short and Shiny, if I tell you what happened, will you--? Will you promise to go away? No can do.
If I promise you I'll go away, then I gotta promise everybody.
All right, look, this is gonna be difficult, but it turns out Liz is married.
What? What are you talking about? Yeah, yeah.
I mean, they've been split up for a while, but he came back in the picture.
She was torn between us, but I realized that they belonged together, so I made her get on that plane even though it was the hardest thing I've ever had to do.
That's beautiful.
They should make it into a movie.
It is a movie.
It's called Casablanca.
Oh, I see.
Bob opens his heart, tries to show his concern, and all you can do is blow him off? Pretty much.
Yeah.
You know, Bob has a lot of pain in his life he doesn't like to talk about.
When I was a kid, this friend of mine died.
I'm sorry-- And this other friend and I had to carry him around the beach to make people think he was still alive.
That didn't happen to you.
That's that stupid movie Weekend at Bernie's.
How's it feel? ( upbeat blues theme swells ) ( upbeat blues theme playing ) Uh, Linda, do me a favor, will you? Hold my next patient for a few minutes.
I got a call I wanna return.
I guess you're glad to be busy.
It takes your mind off your breakup with Liz, huh? Oh, you too, Linda? Look, I'm-- I'm fine.
Come on, Dr.
Becker, I know you better than that.
No, you don't.
You're right, I don't.
But I know how I feel when I break up with someone, and even though you're a world-weary middle-aged man and I'm a young, attractive woman, we're not that different, because I believe that we share the same heart.
Not like Siamese twins or anything, but like one really big heart that belongs to all of us, so my pain is your pain and your pain is my pain.
You know, keep it up, Linda, and there's gonna be enough pain for everyone in this room.
Do you believe him? He's so closed off.
Linda, you should know by now that Dr.
Becker is a very private man.
And the best thing we can do is respect that and leave him alone.
All right, what's going on? You haven't said a damn thing all day about Liz.
I know you're upset.
Oh, I'm not upset.
Yes, you are.
No, I'm not.
Yes, you are.
No, I'm not.
Yes, you are! I am now.
You know what I'm talking about.
You always do this.
You keep all your feelings bottled up inside and then you take it out on me.
Well, either cry on this shoulder now, or knock off the "I'm fine" crap.
You're right, you're right.
I am in denial.
You want the truth? It's not because I'm in love with Liz.
It's because I'm in love with you, Margaret.
Oh, see, now you're just creeping me out.
You wanna get rid of a woman? Just tell her you care.
( upbeat blues theme playing ) I did? You're kidding.
Thank you so much.
I got an A in my Psych class.
ALL: Ooh.
If I keep this up, I'll have my degree in no time.
Congratulations.
And then you'll all be coming to me for counseling.
( all mumbling ) Oh, I can't believe it.
A year ago I had no direction in my life.
And now I know where I'm going.
This is so exciting.
Oh, I've gotta celebrate.
I wanna do something totally different.
Bob is different.
Not that different.
I know, I'm gonna go into the city and have some fun.
That sounds like fun.
Can I come with you? Sure.
You wanna come too? We'll make it a girls' night out.
Oh, thank you, Reggie, but I can't.
Louis would be lost if I didn't go home and make his dinner.
What are you, his mother? No, I'm not his mother.
He just gets upset when I'm not there.
He gets hungry, he throws a tantrum Good Lord, I am his mother.
Let's go.
Hey, throw a burger on for me, will you, Reg? I'm starved.
REGGIE: Sorry, Becker, I got an A in my Psych class so, uh, Linda, Margaret and I are gonna go out and celebrate.
Margaret, wait a minute.
Don't you have to fix Louis dinner? Oh, that's it.
I'm staying out all night.
Jake, close up for me, will you? You got it.
Jake, you wanna go have something to eat? No, sorry, I've got a date.
All right.
Hey, Bob's got no plans for the evening.
You wanna hang? You hang.
I'll kick out the chair.
( upbeat blues theme playing ) It's Becker on Kaden Avenue.
Where's my food? No, it's been 45 minutes.
That's more than enough time to put in all that MSG you guys say you don't use.
Hey, you know, I don't speak Chinese, but I know what that means.
( knock on door ) Finally.
Moron.
Hi.
I live in the building.
I heard you're a doctor.
I cut my hand.
Do you think I need to go to the emergency room? Come on in.
Let me take a look at it.
Boy, you know something? It's not that bad.
Come on over here, and, uh, I'll clean it up for you and put a bandage on it.
Thank you.
I haven't seen you around the building.
What apartment are you in? 4-C.
Really? Oh, so the-- The hooker moved out? No.
Really? You-- You don't look like a-- I clean up real well.
Let me take a look here.
How'd you do this? Cutting a bagel.
You mean, like in "cutting a bagel" cutting a bagel? Yeah, like cutting a bagel.
Thought maybe that was an expression you use for I'm Anita, by the way.
And you are? John.
That'll be easy to remember.
( knock on door ) Yeah, hold on.
I'll be right back.
( knock on door ) I'm coming, I'm coming.
It's about time.
This is gonna hurt your tip, you know.
You never tip.
What are you gonna do, make me pay you? Just shut up and give me the food, will you? Small order tonight.
Liz not coming over? No, Liz and I aren't seeing each other anymore.
Oh, and before you say anything, I'm fine with that.
Okay, well, if you get lonely, there's always Anita in 4-C.
Hey, Jimmy.
Oh, hi, Anita.
Boy, you're the master of takeout.
( upbeat blues theme playing ) Look at that city.
This is so cool.
This is so high.
You didn't tell me it was this high.
You know, sometimes they build these buildings so they sway in the wind.
If you close your eyes, you can feel it moving back and forth, back and forth.
Linda, did you like dinner? Do you want to see it again? I was born and raised in New York, and I've never been to the top of the Empire State Building.
Really? I was conceived up here.
Well, actually, it was in the elevator.
Your parents did it in the elevator? Well, they weren't gonna do it on the stairs.
They're not animals.
Margaret, you have to come over here and look.
I don't have to do anything but stay black and pay taxes.
Margaret, relax.
This building has been standing for 70 years.
Nothing is gonna happen.
Okay.
Unless that wind picks up and carries you right over the side.
You know what? I gotta go.
Thanks for a lovely night.
Congratulations, Reggie.
Get out of my way! ( sighs ) So this is what it's like to look down on New York.
All those people rushing around, living their lives.
Speaking of lives, is there any chance we're gonna have one and go to a club? Do you have someplace to go, Linda? I've got, like, eight places to go.
Then go.
Are you sure? 'Cause I don't wanna run out on you.
Well, I do, but I don't want you to feel like I'm running out on you.
No, really, it's okay.
I mean, if you don't want to stay, I don't wanna be the one to stop you.
Hi.
Waiting for somebody? No, I, well-- I was with some friends, but they left, so I'm by myself.
Alone.
( sighs ) I got an A on my test.
( blues theme swells ) ( upbeat blues theme playing ) So anyway, I figure if I'm okay with what I do, that's all that really matters.
I mean, every once in a while I run across a guy who's really smarmy and sleazy, so I just tell him I'm a salesgirl at Bloomingdale's.
I wish I could do that in my profession.
You know, you don't exactly seem like much of a people person.
Why did you become a doctor? ( knock on door ) Well, I always loved science.
You know what they say: find something you're good at and get paid for it.
I know what you mean.
Hey, Jake, what are you doing here? Well, I felt bad about you being alone, so I thought we'd break into a nice bottle of scotch.
You got stood up, didn't you? All right, I didn't wanna be alone.
Well, you can come in, but I'm not alone.
Liz came back? That's great.
You guys worked things out.
I'm so-- No, no, it's not, it's not Liz.
This is Anita.
Hello.
Oh, hi.
Anita lives upstairs, 4-C.
4-C? Oh, so that hooker moved out? No.
Oh, ha.
Well, uh, I don't wanna interrupt the healing process.
See you.
No, Jake, Jake, that's not what-- Sorry about that.
No problem.
So who's Liz? Well, actually, uh, we were seeing each other.
We just broke up.
Oh, that's too bad.
Was it serious? Obviously not.
She moved to Chicago.
Are you okay with it? Isn't your food getting cold? In other words, "Shut up, I don't want to talk about it.
" Close enough.
My fault.
I've always been too curious about people.
Guess that's why I was a Psych major in college.
You were a Psych major? Yeah, but what're you gonna do with a Psych degree? So four years of college and here I am.
Good news is I paid off my loans real fast.
( upbeat blues theme playing ) ( distant siren blaring ) All those lights down there.
Makes you wonder if your light went out, if anyone would know or even care.
Are you okay? Yeah.
'Cause you remind me of a woman who was up here a few months ago.
Really? You remember everyone who comes up here? Well, not everybody, but she was special.
Really? Yeah, she's the reason we've got the new bars here.
Oh, no, no, really, I'm okay.
You know, sorry if I'm butting in, but I tend to be curious about people.
I have a degree in, uh, Psychology.
You have a Psych degree? Oh, ha, I know there's not much you can do with it.
Looking back now, it was a colossal waste of time.
Oh, hey, you don't look so good.
I can't seem to catch my breath.
Oh, my God, I feel like I'm gonna faint.
Oh, here, let me help you.
We'll get you downstairs.
No.
I don't wanna move.
I can't move.
Okay.
Ma'am, everything's gonna be okay.
Oh, God, oh, God, oh, God Uh, is there anything I can do? Anyone I can call? Listen, my old Psych professor really knows his stuff.
He's a waiter at the Carnegie Deli.
Oh, God, oh, God, oh, God You know, I find this fascinating.
I-I haven't spent much time with someone in your line of work before.
Oh, so you're one of those guys who's never paid for it? ( knock on door) Oh, no, no, believe me, I've paid for it.
I've, uh, been married twice.
I'm still paying for it.
Yeah--? Hey, Doc.
I know you said you wanted to be alone, but I brought something to drown your sorrows.
Tomato juice? Yeah.
You got vodka? Whoa.
You're with someone new already? You doctors can't keep the stethoscope in the bag, can you? ( stutters ) ( phone rings ) Hi, I'm Bob.
And who are you? Doctor Becker.
Anita.
I'm a sales girl at Bloomingdale's.
You're kidding me.
Where-where is she? No, no, I'll be, uh-- I'll be right there.
Look, uh, sorry, I gotta go.
I'll be back as soon as I can.
Don't-don't steal anything.
I would never do that.
No, he was talking to me.
( upbeat blues theme swells ) Wait a minute, wait a minute.
You know, you called me.
I shouldn't have had to pay 7 bucks to get up here.
And once you're up here, how do we know you're not gonna look? For crying out loud Hey, Reg.
Take it easy.
All right, take it easy.
I'm here.
Take some deep breaths, all right? Just relax.
What--? What happened? I don't know.
Margaret, Linda and I were having a lot of fun and we came up here 'cause I was feeling so good and I wanted to see the whole city.
And Margaret couldn't take it, that big baby.
So then Linda ran off and then I was talking to him and I-- Suddenly I couldn't breathe.
Y-you know what? I think you're just having a-- You're having a panic attack.
That's all.
That's what I thought.
There are ten symptoms.
Uh, shortness of breath, sweaty palms I know.
It was on my exam.
I got an A.
Let us just have a moment here, will ya? Well-- Something brought this on.
What do you think it was? I told you, I don't know.
I was just looking out there and suddenly I started thinking about what a waste my life is, and then this feeling overwhelmed me.
Well, now, you had a pretty good day, didn't you? I mean, you got an A on that exam.
Oh, so what? Even if I get my degree, what am I gonna do with it? Work as a guard up here? Hey, I'm lucky to have this job.
You know something? I met a woman tonight who has a degree in Psychology, and she does very well for herself.
Really? Yeah.
Well, what does she do? Uh, well, she makes people feel better.
But it's gonna take me forever to get my degree.
And even then, you gotta go to grad school for the Ph.
D.
That's four plus years right there.
Then you start a practice, you gotta build a-- Hey, don't you have anything else you can do? You know, like stand over there? Nothing ever happens over there.
Then stand over there.
Hey, come on, you can't stay up here all night hugging a telescope, Reg.
Why not? I mean, what's down there for me? Oh, God, I don't even have a-- I don't even have a-- What? Future? Career? Boyfriend? I was gonna say Kleenex.
Oh.
I'm just gonna spend the rest of my life working in the diner until I get old and die.
Oh, come on.
Look, you got your whole life ahead of you.
And how could you understand? You're a doctor.
You're doing great.
Oh, yeah, yeah, great.
Right.
Please.
I mean, I've been married twice, both failures.
I couldn't even keep Liz in my life, and-- A woman who I have everything in common with.
I mean, what--? What does that say about me? I guess it means you need to change.
Well, short of that.
So you really do miss Liz? Yes, I miss Liz.
Of course I do.
There, I said it.
You happy? I mean, is that what everybody's been waiting to hear all day? Oh, no, Becker, it's not that.
It's just nice to know you have real feelings.
A lot of good they're doing me.
I mean, you said it yourself, you know, I'm not exactly, uh, easy to take, you know.
Come on, you're not bad looking, and you're smart, and you're not that horrible if you'd just shut up once in a while.
Well, it's true.
I've always been a catch.
( giggles ) See? You know something? You're good at talking to people.
If you could just get out of your own way, I bet you'd, uh, make a pretty good psychologist.
You're just saying that to get me down from here.
Reg, I'm-- I'm really cold.
I'm not ready.
I feel better right here.
You know what? Give me your hand.
Come on, you'll be all right.
Come on.
Here we go.
What? What? Becker, I could really use A Kleenex.
I know, I'm sorry.
I don't seem to have one here.
No, a hug.
Oh.
Here? There are people here, Reg.
Look, Becker, if my father were alive, I'd hug him.
If I had a boyfriend, I'd hug him.
But right now, it's either you or that guard.
TOUR GUIDE: And here's one of the most romantic spots in the world.
The Empire State Building's famed observation deck.
It's been immortalized in movies like An Affair to Remember and Sleepless in Seattle, and has come to symbolize the perfect rendezvous for lovers.
Oh, look at them, Bernie.
That's wonderful.
Why can't you be like that? Oh, jeez.
( blues theme swells ) ( upbeat blues theme playing )