Sons of Anarchy s03e11 Episode Script

Bainne

June.
This fax just came in from the county sheriff's office.
Are you flagging all activity for the Sons? Yeah, and the Irish.
Why? Jax Teller's doctor girlfriend is MIA.
Really? Thanks.
Shit.
Hey, I've been trying you for hours.
You need to call me back.
Thanks.
Sure.
I don't know what to say here.
Feel like an idiot.
Bottom line here I found out I have a sister.
Aye.
A sister you nearly shagged.
You say that like it's a bad thing.
I gotta take this.
Go get my nephew, yeah? Yeah.
The priest used us to prove Jimmy ordered that explosion.
IRA put out a kill order.
Jimmy's a marked man.
Then unmark him, all right? I need him back here alive.
Yeah, first thing I gotta do is find my kid.
I understand.
But if you wanna get Gemma off the hook for the homicide and reduced time for the club, you need to make Jimmy a priority.
Look, I'm handling it, okay? Jackson? I'm sorry about Trinity.
I had no idea.
Obviously.
Nobody did.
It's my fault.
She's got her ma's taste in men.
I guess so.
I've got something you boys might wanna see.
We're gonna be okay.
Thinking about Dave and the kids.
They must be out of their minds with worry.
Well, the police will know we're missing by now.
They're gonna be looking for us.
You seem to be handling this well.
We should try to get some sleep.
Eglee.
- Shit.
Sorry, chief.
Didn't know you were there.
- You come in to cover a shift? - No.
I was out at the Buffalo Bar.
I ran into Nikki from the mayor's office.
City council held a crisis assembly tonight.
They voted the San Joa Sheriff's take over the entire department.
Unanimous decision.
She said they contacted everyone.
- This happened tonight? - Yeah.
Was coming to check your e-mail, see if they sent anything.
I didn't get no damn e-mail.
What the hell does this mean? I don't know.
I'm not sure.
Ah, shit.
Grab me Clemens and Louise.
Need them to pick somebody up.
Listen McGee always emptied his pockets on my dresser.
He left this.
It's an address.
Might be one of Jimmy's places.
I don't know.
But it might help you find him.
Thanks.
I'm sorry about your old man.
I know.
You should have this.
Thank you.
All right, nuns'll be there soon.
I'm gonna grab one of the Irish, have him navigate.
- I'm going with you.
- Mom.
- I'm going with you.
- Mom, can you just? You're gonna need the truck to get the baby home.
Let her go.
Please don't kill anybody.
Let's go.
We'll go run down this address.
You take Bobby.
Me and Ope can handle the nuns.
You just get our boy.
We'll worry about the Irish.
That's about an hour's drive.
We've anyone left we can trust down in Newry? Probably.
We just don't have enough time to find out who they are.
- You reach out to the Russians? - Aye.
I talked to Putlova.
His crew still wants their guns.
They're offering me safe haven for a price.
Good.
- We better go.
- Yeah.
What about him? Sean.
Wake up, lad.
Wake up.
I see you.
Oh, great.
- Who do you think has to clean that up? - You? Riding through this world All alone God takes your soul You're on your own The crow flies straight A perfect line On the devil's path Until you die Gotta look this world In the eye Shit.
Sean Casey.
Check it.
Teeth.
They tortured him before they killed him.
Shit.
It's Fiona, Kerrianne.
They've tortured this poor bastard to find out where Kellan's keeping them.
Call Juice.
Tell him to bring them to the alley.
- Shit.
- Shit.
I know where his office is.
You have uniforms drag me in here at 4 in the morning? You out of your goddamn mind? Guess I'm just abusing the power, while I still got it.
- It was out of my hands.
- It was a unanimous vote.
Means you didn't do shit to stop it.
You lied to me, sold out my whole department.
Too much has happened.
There was nothing I could do.
Charming made its own decision.
You, uh, heard about Lumpy Feldstein? Passed tonight.
Internal bleeding.
That's awful.
I'm sorry to hear that.
Not so awful for you.
Now that strip of Liberty Street frees up for your development deal.
The one you paved the way for during your tenure on city council.
I have my hands in a lot of local development ventures, chief.
That's what I do.
Maybe you should focus on what you do and find Lumpy's killer.
Not getting nowhere on that Mayan lead.
But I know for a fact that Lumpy was refusing to sell his gym.
Seems whoever wanted that space might have more motive to make him go away.
So you're suggesting that the suspects are a group of civil servants and businessmen? And you wonder why the vote was unanimous.
- You Jackson Teller? - Yeah.
This way, please.
Straight on through.
Sister Miriam? Father Ashby said you'd be coming by.
- Where's my son? - Please, come in and have a seat.
Where's Abel? He was given to a family two days ago.
What family? Where is he now? Look, I don't have that information.
Then who does? An independent mediator protects everyone's anonymity.
- Tell me where my son is! Sir.
Back off! I'm sorry.
If they took Abel two days ago, Kellan knew he was gone.
That son of a bitch.
I'm gonna kill him.
- Wait a sec, guys.
Mom.
Hold on.
Just need a second.
- Hey.
Back up.
- Oh, shit.
Over there.
Bring me that baby.
The kid! What are you doing? Mom.
You know the story of King Solomon, right, Sister? Yes.
If I was that mother, I'd rather have a half-dead kid than watch someone else raise my flesh and blood.
Understand where I'm going with this? You got to have done some research on those scab parents.
So we both know that this "anonymous" thing is bullshit.
Now, you are gonna tell us where our grandson is or I swear to God, I will cut this baby in half.
Get the file.
Katey and Mark Petrie.
We do a four-day transition period.
Parents stay local to make sure it's a fit.
- Where is he now? - The Europa Hotel.
Not a word to the priest or we tell the cops about this baby factory you've got going.
Don't hurt them.
I just want my son back.
I'm with you, brother.
No, I should scope this out myself.
Take this child.
Oh, love.
- How did it go? Not good.
You know where the Europa hotel is from here? Just a few miles on Great Victoria, next to the opera house.
Why? What's going on? We can't all roll in there.
Let me make sure they're at the hotel.
Then we'll figure out what to do, okay? Okay.
Come here.
We'll be here.
Look at that.
What about that? Hey, excuse me? Can we get a taxi? No this is not my guitar I'm bringing it to a friend And no I don't sing I'm only humming along Up here in the air I'm just mumbling at the clouds Wanting to be known While I pass the lonely hours I came down from the room I saw you in the rain Laughing with some people Hair dripping down your face Your calm hypnotic eyes Your Scandinavian glow I felt them like a flame Candle in my cold bones From the crowd I heard You sing a pretty line Was it there so much longer That I wanna cry I thought about it long Had you repeat it in my ear I couldn't place a thought Without you being so close I should've played it then From the intro to the end When they offered me the stage Love you.
At the bar we landed in But I turned and walked Away from all the fun And back into the black Seaside night of Ålesund Ålesund Ålesund Ålesund Ålesund - You got a minute? - Yeah.
- Agent Tyler? - Right.
- What do you need? - St.
Thomas Hospital reported that its chief administrator Margaret Murphy and Dr.
Tara Knowles are missing.
County Sheriff's on the case.
Missing? I didn't know.
What has this got to do with the ATF? We're back on the real IRA-NorCal gun connection.
I know that the Sons are in Belfast and I'm beginning to worry that they pissed off the wrong Irishmen.
You think the IRA took Tara? I don't know, but my bosses thought it would be a good idea to talk to the club members that are still here.
And I figured you'd be the best way into that.
I'm not so sure about that.
All right, uh, give me a minute to finish up.
What the hell is this? The Sons are in Belfast? I thought we were here to follow up on Gemma.
What's going on, June? I know you've been talking to Jax Teller.
I'm gonna tell you something that comes from two levels above me so you have to keep it to yourself.
- Of course.
I made a deal with Jax Teller to deliver Jimmy O'Phelan.
Gets his club reduced time on the federal gun charges.
What about Gemma's statement? She fled.
You think that anything she says is gonna hold weight, huh? Come on, baby.
This is huge, okay? It's good for both of us.
You rise right along with me.
Don't worry.
Am I, uh, interrupting something? No.
That give you a little stiffy, Wayne? Yeah, Emerson Park.
Yeah, I know where that is.
No.
No way.
No way.
We're gonna need more time.
I don't give a shit what you need.
Be there in an hour.
We killed Alvarez last night.
You got confirmation? Yeah.
Well, who do you think the cops are going to come to first? They're gonna come here.
We gotta be smart.
We gotta deal with them and make sure they don't tail us.
Noon.
Garbage can between the two big grill pits.
You don't show, they're dead.
Call this number after the drop.
All right.
Bought us a few more hours.
- Hey, Tig, I might be able to help.
- No, not now, Chuck.
Dude, you were right about the cops.
What? Come on.
Tara Knowles is missing.
Nearly two days.
By your reactions, I'm guessing you already knew that.
- Does Jax Teller know? - No, he doesn't.
And we're gonna keep it that way.
Okay.
Well, we would like to help.
- If you guys know anything Really? None of you did shit to find Abel.
You care about Tara now? Tig.
We got no choice.
Hector Salazar, he's the one who took Tara and her boss.
Calaveras? - Why? - We made some new Mexi alliances.
Didn't fall in favor with Salazar.
His ransom was us killing Alvarez and stealing 250 K from his home safe.
- Which, of course, we didn't do.
- We got Alvarez to play dead for the day.
- But you still need the cash.
Yeah.
We can help you with that.
- All right.
Great.
You stay here, we'll let you know the next move.
Let's go.
This has nothing to do with the Irish.
It's the Mexicans.
I need Jax to focus on Jimmy O.
If saving Tara from some psycho wetback protects that deal then that's exactly what we do.
Unser.
Yeah.
Crack them.
- Sorry about Lumpy.
- Yeah.
Us too.
Everything she wants Everything she wants - Can you pour me one? - Scotch.
Bottom shelf.
I've got a gypsy woman You guys were right about Lumpy.
It wasn't the Mayans.
Found out Hale's involved in a development deal down on Liberty Street.
I knew it.
I did, I knew it.
I got no hard evidence, but Hale is involved.
He knows something.
Well, so do we.
Salazar's the one who killed Lumpy.
- You got proof of that? It's just street logic.
Lumpy said the guy who attacked him was Mexican.
Claimed that the beat down was Mayan.
And what other Mexican is carrying a grudge against Alvarez and Samcro, huh? Stole my heart, I must confess We need Salazar alive.
He can prove that Hale's dirty.
Then we can bury that lying son of a bitch.
What happened? Where's the baby? Where's Abel? I need to talk to you alone.
Upstairs.
What's going on? You're scaring me, Jackson.
- I found Abel.
He's there? Well, we gotta go get him.
I let him go, Mom.
What? What are you talking about? Dad's manuscript.
It wasn't about changing the club.
It was about changing his legacy.
I don't belong here, Mom.
And neither does Abel.
Where is my grandson? He's with a father who didn't torture and murder a man yesterday.
I don't care if you've killed a hundred men.
He is your son.
He's gone.
And what are you gonna tell your other son when he asks what happened to his big brother? Tara's pregnant.
How do you know that? I knew it before she even told me.
She's two months along.
Sorry.
What happened? What is it? Clay called, said Fiona and Kerrianne were in danger.
Told us to meet here.
What happened, son? You're the one who twisted him up.
What the hell did you say to him? - What's going on? Sean Casey's dead.
They tortured him for information.
Had to be for Fiona's location.
Dada.
It's not for Fi, it's for the baby.
Abel? Why? Jimmy needs a way out of the country.
What? He's gonna use your child for leverage.
The hotel.
Come on! Juice, Happy, Chibs, stay here, keep an eye out for Jimmy.
You got it.
Go.
Holy shit.
Oh, shit.
Where is he? - Abel? - Nothing.
We gotta get out of here.
Now.
I did this.
Come on, brother.
You should all go.
Gemma.
Go ahead.
I got him.
- What happened to that couple - Doesn't matter, Ma.
Your father's manuscript - That wasn't him, Jax.
That was his guilt.
- I don't give a shit what it was.
I'm done chasing that ghost.
Jimmy has your son.
He's reached out to the council.
He wants safe passage to the States in exchange for the boy.
I've advised they make the deal.
So, what happens now? Council considers it.
Probably wants to meet with you.
Till then, we wait.
None of this would have happened if you told us where he was when we got here.
- I'm trying to help this family.
Help us? - Are you serious? Hey.
Hey.
Are you serious? - Hey.
It's not his fault.
It's my mistake.
I'm done listening to dead men.
But don't pretend you were trying to help us.
Greater good or not, we were just a means to your own end.
You don't give a shit about this family.
And the John Teller you knew 20 years ago he didn't give a shit either.
Two hundred and fifty.
Bills are marked in case you get any ideas.
Just drop it in the trash, and make a call.
Agents Tyler, Estevez, and Monroe will be nearby.
- If Salazar picks it up, we'll be on him.
- And what then? Unmarked cars follow him, he leads us back to Tara, and we drop him.
There's a tracker in the bag, so we can't lose him.
You better not.
- Where's the old man? - He's on his way.
Meet you at the surveillance area.
Hey, good luck, Tig.
Hey, bitch.
Shit quick.
You got five minutes.
Did you see that? Dude, grab it.
- Hey! Come on.
Go, go, go.
Come here! Is that the pickup? Is he the mule? I don't know.
Follow them.
Hold it.
Stop, stop! Federal agents.
The kid's shaking us.
He's getting away.
Are you kidding me? Where'd he go? What happened to the kids? That's Salazar, man.
He just spotted us.
Shit.
Salazar made us.
A late-model red sedan headed towards Commerce.
Oh, my God.
You're all idiots.
All units converge on Commerce entrance.
Suspect is in a late-model red sedan.
Pursue and intercept now.
God.
- Hector.
It was a set-up.
- There were cops waiting for me.
- Little bitches.
Should I hold him? - No.
Just let him go.
Copy that.
We picked up the money and the bicycle thief.
- He wasn't a mule.
Yeah, no shit.
- That's why I went after him.
- And Salazar? We were too late.
We lost him.
- He's gonna kill the girls now.
You know what? You're the one who went off plan, asshole.
- You ran us right into Salazar.
- He was protecting the drop.
We could have caught that kid and still had time to put the money back in that can.
- This shit pile's all yours.
- You Oh, no, no, no.
Easy, bro.
Easy.
Easy.
Come on.
Did you call 911? - There's no phones.
Let's just get out of here.
- Drop the gun.
- No.
You drop it.
Luisa.
- Luisa! - She's bleeding out in the bathroom.
Hector.
- Oh, shit.
You need me to keep her alive.
- Do something.
- Only if you let her go.
- Tara.
- Let her leave and I'll save Luisa.
Okay, first First we get Luisa in the car.
We'll get her out of here.
Then she can go.
Oh, my God, baby.
Oh, baby.
- If he reneges, shoot him.
Hector.
Come on, help me! Come on, Luisa.
We'll allow Jimmy a safe passage out of Ireland to secure the safety of your son.
You and Kellan will make the exchange at the docks.
There's a boat waiting for Jimmy, to take him to an airfield in County Down.
Jimmy's no idiot.
How does he know after he hands over our kid you ain't gonna gun him down? There are assurances in place.
We'll need something in return.
- What? We know Jimmy's reached out to the Russians in Northern California.
The, uh, ones we've been muling your handguns to? Aye.
There will be a short window of time when Jimmy will be there.
You need to kill him before he exiles someplace where we can't find him.
Comes with rewards.
We're willing to significantly expand your gun business.
I think we should discuss this at another time.
No, we don't need your counsel on this, Father.
Jimmy lost sight of our goals, but we need the income he generated.
We're hoping the Sons might be willing to trade on that need.
And what's that end up looking like? Access to our full arsenal.
AR-15s, MP5s, RPGs, everything.
Plus Jimmy's Rolodex.
All his contacts in the western U.
S.
Means pulling up more charters, creating more alliances, organizing.
You think the reaper is up to that challenge? Yeah.
I think we can help you out.
Boom.
Full house.
Again.
Yeah.
- Nuh-uh.
- Yuh-huh.
- That can't be right.
- Cheater.
It's getting tiring.
Hope you girls will let him win a few hands at least.
- Of course we are.
- Gets so cranky when he loses.
- Everyone hates a champion.
A cheater.
Oh, sure.
I'm taking these.
- Juice.
Yeah? - Give me a minute, please? Yeah.
I'm coming back for everything.
Thanks, Trin.
Hey.
Thanks for looking after my family.
With my life, brother.
I love you, man.
- Thanks, Juice.
Love you, man.
All right.
So Clay is getting Abel back.
And Jimmy you'll never see him again in the Six Counties.
Listen There's nothing I would love more than take my girls back to Charming with me.
But I know this is your life and your home here, so - Love you, Dad.
- I love you, baby.
You know let's try not to make it years the next time.
I'm gonna make sure I get back here to see you every few months.
Promise.
Thank you, Filip.
Dear Mo, I don't know what I'd do without you.
These letters are the only thing keeping me sane.
I'm so lost here in Charming.
Nothing feels familiar.
The club, my family everyone's a stranger.
My grief and introspection terrifies them drives Gemma mad, and Clay's pity has moved into profound loathing.
I see my best friend and my wife growing closer and closer.
I have no jealousy, truly.
I feel nothing, not even fear.
And I know I should be afraid.
Hands up.
Father.
Hey.
Hey.
- Hey.
He's a sweet lad.
I wanted the good priest to return him right away.
He's the one that kept him from his da, forced this situation.
Let's go, Father.
Wait a minute.
Where are you going? Making the exchange.
The only way I get out of here alive is with a hostage.
You agreed to this? He's gonna kill you.
- Be well, my son.
Come on.
I'll never let anyone take you from me again.
I love you.
What's going on? What the hell happened? Tara got a shot at the girlfriend, cut her pretty bad.
She made a deal with Salazar.
She'd keep the girl alive if he cut loose Margaret.
- He's still got Tara? I'm afraid so.
He had them at his aunt's house.
Foreclosure.
We went through it top to bottom.
It's empty.
Still have an APB out on the car.
I'm sorry.
Mazeltov.
Welcome home, kid.
Welcome.
Hey.
Sláinte gaelach.
And to Ireland.
And to you.
All right, come on.
Let's go load the truck.
Absolutely.
You hit that? No.
Didn't feel right.
- Feels just about right to me.
Mm-hm.
Dude, you're twice her age and three times her weight.
- So? - Yeah, so? Get out of here, you dirty old men.
Lost you once When I said goodbye Your boy's beautiful.
Thank you.
I'm never gonna find the key You doing okay, darling? Yeah, I'm good.
Darling.
How's your mom? Hello? I can't wait to get home.
- Hey.
- Hey.
Wondering where you went.
I was just checking to make sure nobody left anything behind.
Thanks.
See you out there.
I'm sorry.
She's gone.
All right, send it down.
Got it.
Hold up.
If that's Oswald's guy, tell him we'll be in Manchester by dawn.
Hello? She's ready.
Gemma.
Thank you.
Thank you.
Take care of him.
- You know it.
- To a safe home, eh? Yeah.
Yeah, all right.
It's not Oswald's guy.
Jax? It's Tig.
What? You're gonna want to hear this.
Yeah?