The Lodge (2016) s02e08 Episode Script

No Hard Feelings

1 You.
You were spying on me! I'm with the council's environmental department.
You will not tear down this Lodge.
I found some letters, or maybe a word scratched onto the side of the box.
Solus.
No! This is where we met Haven't been there yet Like a dream we haven't dreamt Don't make me wait another minute No, not another minute I can't wait for then to be now I'm gonna show you how Startin' over, startin' now Stepping out Taking over, breaking ground Get in on the ready, set Are we there yet? Gonna show you how Starting over, starting now The Lodge S02E08 No Hard Feelings No.
Stop.
Excuse me.
Excuse me.
Stop that.
What are you doing? What's going on? This guy again.
It's all in there.
This overrules your planning permission.
What is this? I carried out an inspection here before you filed your demolition request.
Environmental department? This is me.
We protect some of the rarest,most fascinating animals that otherwise would just simply-- Just get to the point.
Oh, hi again.
Hi.
The, uh, large family of indigenous bats living in the attic means this building is protected by law.
If you so much as remove a brick, you'll find yourself in court.
This is a joke, right? I never joke.
Not about bats.
What's happening? Sorry I didn't get here sooner.
So the Lodge isn't getting demolished today? Oh, no, no.
This place is protected.
Happy now? What do you mean there's nothing you can do? You're the council, Olivia.
You know, Skye probably did you a favour, Dad.
I mean, if you did knock down the Lodge, you'd probably be in quite a lot of trouble right now.
It doesn't feel like she did me a favour, Sean.
Ah-ah.
Not so fast.
Those diggers have left the Lodge grounds in a real mess.
And you're going to make it look as good as new.
What? Why? Because thanks to your girlfriend, I have to sell it or rent it.
Either way I need it looking presentable.
No, Dad, I've got the Enduro to train for.
Sean.
It's time to take some responsibility.
It's really not that easy you know, being stuck in between you two.
I was just doing what I thought was right.
Weird.
Are you going to explain that "weird" or should I just randomly guess? I can't go in there.
It's still Gil's.
We won and I still lost.
We could hire you a bat costume, you could live in the attic, maybe he won't notice? We could get two.
Oh, no.
I'm going back to the city.
My own room in a prestigious lodge is one thing, but top and tailing with you in that.
Don't worry, you'll get it back.
You're not doing this because of me, are you? Did the overalls give it away? And the hard work.
Not really me, I know.
He can't blame you.
Yep, and yet he does.
I chose you, meaning I chose the Lodge over the family, so Look, I'm glad I helped.
Of course, of course I am.
It's just, well, I didn't think I'd get punished for it.
What do you think your dad's gonna do with the Lodge now? Well, there's not a lot he can do.
Rent or sell it, either way he's got to make money from it.
Sell it? When? Is someone interested in buying? Sorry.
Can I help? No, you're fine.
We need to meet.
Now.
Need a ride? He said raking was the fun part.
I had no idea we had that thing.
What're you two doing? Your dad asked us to help tidy the grounds.
So he's got us all working.
Typical.
Do you, uh, wanna swap? Go on then.
What, really? What's he like? In your dreams.
Well, Ben said you need a licence to drive that thing anyway so - Yeah, yeah, yeah.
- Yeah.
He was lying, wasn't he? Come on, then.
Have a go.
Go on.
Gotta want it bad, no you can't fake this passion If the world is like a stage I won't play the part Gotta fire in my soul to make it happen Lighting up the sky and stepping out of the dark I can feel it, I can taste it I can, I can almost reach it Gonna have it, gonna have it all Just go on and watch me Giving it all I got No, no one can stop me I'm moving up til I hit the top I'm gonna light the stars And show my heart And leave my mark Just go on and watch me Watch me.
Aah! Oh.
Ah, Kaylee.
You frightened the life out of me.
What are you doing in here, you? Practising for the Enduro concert, the thing Noah signed us up for.
I thought you were a scary burglar person.
I was about to sweep you mercilessly.
I should have asked permission.
I thought being here might help.
Well, as long as someone's getting some use out of the place.
I was worried about the gig.
Y'know, facing the crowd.
Just trying to big myself up to it.
Well, you can play for me if you like.
Or not.
I didn't mean-- Sorry.
Wait.
Don't move.
And hold this.
Where's the rest of the tools? How are we going to work on the garden? Maybe we don't.
Well, that's fighting talk.
No, no, I mean it, honestly.
I'm-- I'm tired of my dad blaming me for everything.
I mean, I never even wanted to buy the Lodge in the first place.
You know what we need? We need a day off from saving the Lodge, my dad, and doing the right thing.
And do what? This is gonna be fun.
What is it? Don't worry, my friend, you are gonna love it.
Come on, pick it up.
Come on, I'm driving.
So you know when you have an idea that seems great in your head but then when you actually look at it? Uh, they're not very lifelike? No, wait, look this one's so excited to see you, look.
He's put his glasses on, yeah? Yeah, so on a creepy scale this'd be A ten, probably.
Well, I dunno.
Give them a chance.
I can't believe I'm doing this.
Uh, so, hi, everyone.
Uh, I'm glad you could all be here.
Hello, ladies.
You took your time.
Fancied a lie in.
Gil may already be selling the Lodge.
I need the gold to get it back.
Are we in this together? Yes.
Right, so whatever we find we split three ways, agreed? I never agreed to split anything.
You'd hit a dead end before I told you about the box and Solus.
You don't even know what Solus is.
This got boring fast.
Then why are you here? You need us, don't you? You're stuck.
So, what if I am? Any bright ideas? The note said to call your grandad's phone, right? What would he have said? No, he wouldn't.
He's, um-- He's shy.
There would've been a recording or something.
Is the voicemail on? Did you even check your voicemail greeting? Uh Um, supposing that was something that I had obviously done already, um, how would I do that? Seriously? Call the number.
These are the clues you'll need to help you find the gold.
So it's basically a tightrope? It's a slack line.
What's the difference? Well, we're not in the circus and I'm not juggling so Do you think you can do that and juggle a couple of pine cones at the same time? I don't think they're pine cones.
I dunno, I just thought, y'know, knowing you two you'd have tied it between two mountains or something.
The man's right.
What? No, I'm not.
He is? - Yeah.
- No, I'm really not.
Look, guys, if I'm going to spend the day ditching work and going against my dad, again, then I want to big this up.
Sean, maybe we should just clear up the grounds? Why make it harder on yourself? Ah, come on.
I have an idea.
All right, we need to write it down.
Play it again.
Pen, pen, pen.
Hey.
Okay, well, that was my bag.
Wow, ok.
Right, okay.
Clue one: Surround yourself with water and stand where the stone lies.
Clue two: Look inside where the outside hangs.
Clue three: Follow the line to the stars.
Good luck.
I hate this kind of stuff.
It literally makes my head hurt.
Uh-uh.
That's all that pouting.
It draws the blood away from your brain.
Surround yourself with water? What, like we stand in a bath or in the middle of a lake or something? Or on an island.
That's not stupid.
How did you manage to compliment and insult someone at the same time? No, no, no.
My grandad wrote about an island he used to visit nearby.
He-- He-- He was into astronomy so, y'know, like, no light pollution or something.
Has anyone got a map? Yeah.
What are you doing? Okay, so there's only one.
Okay, well… That was expensive.
Surround yourself with water.
What was the island called? Solus.
Remind me why we're doing this? Do you think it's deep? Depends.
Depends on what? Depends if you go in head first or not.
This life can test your nerve That's when you get to work You gotta give it give it give it Take it on head first It's like yeah yeah yeah Feeling unstoppable Yeah yeah yeah We're so unbreakable Go, keep moving Show how you do it, yeah Give it all you got 'Cuz you gotta step up Yeah you gotta step up If you think you've had enough That's when you kick it up Just show'em what you got Yeah you gotta step up That's right.
No matter what you do Do what you gotta do No one wanna hear you complain Don't step it back for nothing Don't ever pull your punches Nothing's gonna stand in your way 'Cuz you gotta step up Here we go 'Cuz you gotta step up Yeah you gotta step up If you think you've had enough That's when you kick it up Just show 'em what you got Yeah you gotta step up.
We have to go to this island.
It looks tiny, there's probably like two sheep and a hedge on there.
How do you even get to a place like that? Alright.
You don't like her and she doesn't like you.
And I'm not fond of either of you.
But this whole team gold-rush thing, it might work.
Okay, thanks for sharing.
So we go tomorrow.
But just us.
Agreed? And we focus on this 100 percent.
No distractions.
Agreed.
Definitely.
Okay, then.
The girls are going on a daytrip.
I won't be a minute.
What are you doing in here? What happened to you? We went slack-lining.
Me, on a slack line.
We came in here to clear up.
Are you okay? Did you hurt him? No.
I would've made it the whole way across if it wasn't for these two.
So this is where all the tools got to.
Uh, yeah.
They help absorb the sound.
Mm, yeah, the faces as well, yeah? Right.
Better get this over with.
So they help absorb sound, right? Yeah.
I was practicing for the Enduro concert.
I'm feeling pretty good about it.
Oh, wait.
Here.
So you gotta see this slack-line video.
It's online already.
I thought I'd asked you to clear all this up, Sean.
Yeah, um, about that.
That's hilarious.
What's that? Is that Frankie? Play it.
It's massive.
It's had like loads of hits.
They're not afraid to pay the price of selling their soul.
But I know for real the world is ready for me Gonna do it my own way, and still get the gold They wouldn't? How could she do that? Gonna have it all Just go on and watch me Giving it all I got No, no one can stop me They stole your song? I'm gonna light the stars And show my heart And leave my mark Wait, Kayls.
Wait, Kayls.
No, Dad, no that's not fair you can't just expect me to pick sides between you and Skye, and then blame me for when things don't go your way.
I know, I tried calling.
You're right.
None of this is your fault, Sean.
I've done this to the family and it's my job to fix it.
Someone moving in already? Dad what's going on? Sean, things are pretty tough right now.
It could take months to sell or rent this place.
And we need to make this work for us.
I want us to do that as a family.
So, we're moving in.
What? We're gonna run the Lodge now.
We've got some agency coming to view the Lodge as a potential wedding venue.
Hi, I'm Sean and we're absolutely thrilled that you guys are here.
What are you wearing? Gil offered me some work earlier and I said yeah.
But how can you? After everything he's done to us.
You stole her song.
No.
Sean, where are you?