The Society (2019) s01e09 Episode Script

New Names

Yo, just give me some space.
You'll all get a chance to see it.
Anyone who wants in on this election thing needs to sign up by 5:00 the day of the debate.
Thanks, Shoe.
Hey.
Hey.
- What are you doing? - What? Does Harry know you put his name down? Uh-huh.
'Cause last time I saw him, he could barely get out of bed.
He's fine.
He's not up to this.
[LAUGHS.]
He will be.
[CLARK.]
Dudes.
I'm a machine.
Five miles, and I barely broke a sweat.
Oh, and I signed us up for the election.
You did what? Yeah, there was some dumb sign-up sheet at the church, so I signed us up.
Me for council, and you, boop, for mayor.
What do you mean, you signed us up? Did you drink a bunch of beer before your run, too? Come on.
Nut up.
Guard needs to represent.
True, true.
What do you Why? What, you think Allie's doing a bad job? No, but it's not like we made her little miss queen forever.
Maybe it's our turn.
Well, everyone knows she's going to win.
All right? Just let her worry about making the decisions.
Plus, nobody gives a shit about what we think.
They should, though.
We do all the dirty work.
You guys fucking shot some You fucking executed someone.
We should at least get a say in how this place is run.
This is our chance to be more than just the muscle.
Don't you want to know how that feels? Wait.
How what feels like? Being in charge.
[BURPS.]
[INHALES.]
It's just a guess, but if fits the most symptoms: vomiting, fever, chills.
Antifreeze.
Apparently, it has a sweetness to it, so you wouldn't be able to taste it.
Bummer is that it's everywhere.
It's in gas stations, it's in people's garages, anyone can have access.
Great.
So, I've got to stand up at the debate in three days, and promise to keep people safe.
Except for the fact that I have no fucking idea who tried to poison us.
I wouldn't use those exact words.
Can we try to make a list of the people who have it in their houses? Well, we could do that, but just to be real, we're probably never gonna find this person.
Maybe, but we can try.
It's probably not the best use of resources.
Could we just, for a second, pretend I know what I'm doing? [SIGHS.]
Hey.
You okay? There's a lot going on with the election and What was that? Last night? What? Don't do that.
What was that? I don't know.
Did you like it? I didn't know what it was.
- You were holding me.
- I know.
What was I supposed to do? How did you feel? I don't know.
I felt a lot of things.
- Yeah, I get that and I should've - What about Kelly? We're just friends.
Friends? Is It's over between you? Just like that? You're just done with her and you're onto me? No, I I thought I knew how I felt about her and what I wanted.
But I didn't.
And when you got sick I thought something might happen to you, and the idea of losing you I didn't think I could feel that way about anyone.
Look, I can't stop thinking about you.
Okay.
So that's what that was last night.
- I mean - I got it.
And I'm sorry if I I liked it.
You did? Yes.
[CAMPBELL CHUCKLES.]
Morning, sunshine.
Fuck off, Campbell.
What, so now we're in some universe where you're generous and thoughtful? [CAMPBELL.]
Mm-hmm.
Drink up.
We gotta get you ready for the debate.
What are you talking about? I, uh I signed you up this morning.
You're gonna run for mayor against Allie.
Uh, yeah.
No, I don't think so.
We don't have a lot of time if we're going to pull this off, so let's just skip this part.
You look like shit, by the way.
Did you hear me? I'm not being pulled into this bullshit.
If you want to be in charge so bad, you run.
I'd never get elected.
You know that.
Okay, well Whatever, man.
- I got enough going on.
- Like what? Look at yourself.
Harry, look around you.
You like the way things are? 'Cause I don't.
You like picking up garbage? Being crammed into a house with a bunch of fucking assholes? You want this to be your life? No.
Then get your shit together, man.
This is our chance.
I remember when you used to run this place.
Right? This school.
The town, man.
Nobody could touch you.
[LAUGHS.]
That guy is still in there.
Let's get you back where you belong.
Just trust me.
[HELENA.]
Hey.
- [ELLE.]
Hey.
- You want some company? Uh Yeah, yeah, sure.
It's been kind of quiet in here since everyone got sick.
I still think it's nice to pray with someone.
Even if we're praying for different things.
Are you bleeding? - What happened? - No, I'm fine.
I'm okay.
- Are you sure? - Yeah, it's no big deal.
It's fine.
Elle, you're bleeding.
Let me see.
[ELLE SIGHS.]
What is that? Campbell gave it to me.
Did you want him to give it to you? - Elle - Everything's fine.
- Everything is clearly not fine.
- No, he's just a little He just manhandles me a little sometimes, you know? Is he hurting you? It's It's okay.
You can tell me.
No, I can't.
If If he finds out, it'll only make things worse.
Everything you say stays between us, I swear.
Cone of silence.
I never know when it's going to happen.
Or why.
Sometimes he'll just I'll say that I'm going for a walk or that I'm going to bed.
And he'll just he'll just explode.
Sometimes it happens during sex.
You know, I used to just I used to think it was just kinky stuff, you know? Like, he was just playful, but But it's not.
[SOBS.]
It's not.
He likes to see me in pain.
He likes to see me scared.
[SOBS.]
And I am.
[CRIES.]
Helena, I am.
I'm really scared.
I'm scared all the time.
I just I feel like his hands are around my throat, and I'm just waiting for him to squeeze too tight.
I'm so sorry.
Let me help you.
Okay? Look, I know you don't want to tell anyone, but we should talk to Allie.
No, I don't want to talk to Allie.
- I can't do that.
- Why not? It's his word against mine.
And I've done And I've done terrible things, too.
Elle, I'm not letting you go back to someone who's abusing you.
- I don't have a choice.
- You do.
You're coming home with me.
I can't, Helena.
He'll find me.
You're not safe with him.
Okay.
Dude, you can't bring your Nintendo into the woods.
Come on, man.
It weighs, like, nothing.
Thank me later.
- [ALLIE.]
How's it going? - Good.
Just a few adjustments.
Have you decided which way you're gonna go? Yeah.
First, we're gonna head east past where the turnpike used to be.
Um, maybe it's flat enough we can start shuttling food back and forth.
After that, I'm just looking for open land, good light, and a water source.
- How long do you think you'll be gone? - Hopefully, just a week, but we packed for two, just in case.
What? Nothing.
I'm just a little worried.
I get it.
But this time's gonna be different.
You're gonna be more careful.
Sure.
It's just, uh It's gonna sound crazy.
I've seen some signs.
Since when are you superstitious? We can't think like that right now.
It's a big world.
You're gonna find what you're looking for.
- I know, and I want to be hopeful.
- Well, you don't look hopeful.
Well, you haven't seen what I've seen.
[CELLPHONE DINGS.]
Campbell keeps texting me, asking me where I am.
So don't answer him.
Someone's gonna tell him.
Elle, there are too many of us.
He can't come barging in here.
Hey, thanks for this - by the way.
- Of course.
Don't worry about it.
I guess it's weird that we never really knew each other in high school.
Yeah.
Not really.
The only thing that I do remember is in the hallway of junior year.
I heard you call me a thot.
And it bugged me for weeks, you know? Why would the most popular girl in high school turn to her quarterback boyfriend and say, "Stay away from that desperate thot"? I asked my cousin, and she clarified.
T-H-O-T.
"Thirsty ho over there.
" It's a really shitty thing to say.
I'm sorry.
I guess it's just weird how much things have changed.
[KNOCKING ON DOOR.]
Stay here.
Hey, I think you have something that belongs to me.
Fuck off, Campbell.
Elle's not your property.
You're not welcome here.
Look, I'm the wrong person to fuck with.
You know? Like I said.
Fuck off.
Hey.
Bacon, egg, and cheese still your favorite? Yeah.
Where'd you get the eggs? Frozen Egg Beaters.
Ah.
Thanks for, you know checking in on me and everything.
No biggie.
There aren't a lot of people who care enough.
And show up for me like that.
You should probably get some better friends.
Yeah.
Yeah, probably.
[LAUGHS.]
Speaking of which, um, what's the deal with Campbell signing you up for the debate? I'm running for mayor.
And is that your idea or Campbell's? We both think that things need to change around That's bullshit.
Did you make a deal with him? What did he offer you in exchange? Nothing, no.
I just want to get my life, like, back.
Right, but you're prepared to make a deal with the devil to do that.
- I can handle him.
- Really? Okay.
I'll be fine.
Nothing is fine, Harry.
You're an idiot if you think you can put Campbell - in charge of your life.
- It's happening.
Then you better watch your back.
Because the only person Campbell gives a shit about is Campbell.
Hey, cuddle bug.
You seen my thermal underwear? I told Grizz I'd let him borrow 'em for the trip.
This may come as a surprise to you, but I don't keep constant track of your undergarments.
Unless it's weird to share something that gets, you know, intimate with your junk? Babe, I'm a little busy.
I'm trying to find Elle some extra clothes.
You're so hot when you're doing the right thing.
Hey, um, if you have time later, do you think you can work your magic on a little speech for me? What speech? How'd you like to be first lady of New Ham? What are you talking about? Well [CLEAR THROAT.]
I'm running for mayor.
Wow.
[CHUCKLES.]
Okay.
Um What made you decide to do that? I don't know.
I thought it was, you know, finally time to step up.
Take charge, you know? I get it.
Um What? Allie's doing pretty good at this.
Yeah, I mean, I just think I can do better.
She's got a really good head for this stuff.
So do I.
So, I don't know babe, I'm just not sure you've really thought this through.
You don't want me to run.
Things are fine the way they are.
- Why are you risking this now? - So now I'm a fucking risk? No.
You were the one that told me that I should take on more responsibility, that I should assert myself.
- I didn't mean right now.
- Because you don't think I can do it.
- I'm not good enough.
- No.
Of course you are, babe.
But you're already so good at what you do with the Guard.
You guys keep everyone safe.
That's so important.
Maybe that's good enough for now.
Well, maybe good enough isn't good enough anymore.
All right? - Where are you going? - I'm going out.
Where? Thanks for the fucking support.
Never thought of you as religious.
Just wanted to make sure we had some space.
Space for what? I've been thinking about us.
About this morning.
I don't think it's such a good idea.
- What's not a good idea? - This.
Us, together.
I don't understand.
I have a lot of responsibilities.
I have a lot that I have to focus on.
You think I don't know that? Getting through the winter, figuring out how to feed people.
There's a lot of big decisions that I have to make.
Okay, so we'll make them together.
That's the thing.
I don't want people to think that we're making them together.
I don't want you to think we're making them together.
Because they're my decisions.
And I have to make them, alone.
That's not good enough.
That's not a good enough reason.
Well, how would I choose? What? If we were together, if we were in love, how would I choose between what you think is the best decision, which would make you happy, and that's what I'd want, to make you happy, and what the best decision is for the town, what's best for everyone? Well, I wouldn't put you in that position.
I'd put myself there.
I've never done this before.
Run a town.
Been in a relationship.
But I know myself well enough to know that I would lose myself in you, and I've wanted this for such a long time.
Okay, well, I'm here now.
Just because you decided to show up doesn't mean it's a good time for me.
The world changed.
It isn't about what you want, or what I want.
And I don't trust myself to be with you the way I want to be with you and put this town first.
Allie, it's still just us.
Just Allie and Will.
That didn't change.
We'll just have to figure the rest of it out.
But I changed.
I had to.
I'm not the same person that I was.
I don't believe that.
I'm sorry.
[DOOR CLOSES.]
[SOBS.]
[HELENA.]
Hey.
She doing okay? Passed right out.
Okay, good.
[DOOR CLOSES.]
[OLIVIA.]
What? I just thought I heard something.
Just exhausted.
- I'm going to go to bed.
- Okay.
- Good night.
- [OLIVIA.]
Night.
[CELLPHONE DINGS.]
[YAWNS.]
[BREATHES HEAVILY.]
Well, the good news is, we checked everybody's garage and made a list of who's got antifreeze.
Which is kind of dumb because whoever did it could've thrown it out.
Well, did you check the dump? - Definitely not it, bro.
- Oh, screw you! - I'm not going.
- Make Shoe do it.
Okay, I'm gonna let you guys figure that one out.
There's something else I need to talk to you about.
I saw your names on the list for mayor and council, and I know this isn't really what you want to hear right now, but you can't run.
What do you mean, can't? You mean like can't can't? Or more like shouldn't? Look, you guys are like the military around here.
Okay? The military can't run for office.
That would just screw things up.
You don't know that.
You can't make the rules and then enforce them.
Okay? This whole governing ourselves thing, it doesn't work if you do it that way.
You can't be on Greg Dewey's jury and then execute him.
That is bullshit.
After all the shit we did for you? All the shit you made us do? I get it, it's not what you want, but you guys need to think about the town.
No, you can't just shut us out.
I'm not.
If we're going to survive, we need you.
I need you.
To keep holding the line, to keep the peace.
And you know what? You're really good at it.
Who the fuck are you to decide what I'm good at? - No, fuck this, man.
- Clark! Just let it go.
It's over.
[ELLE.]
It's not safe for either of us if I stay.
Don't come looking for me.
I have to figure this out of my own.
Elle.
You need help with that? What? It's complicated.
Not as complicated as getting this baby out's gonna be.
Well, the poisoning was crazy, and we handled it.
I mean, everyone was okay.
Yeah, but between Becca and the baby I mean, people go to medical school for this for like 15 years.
Maybe we should do that.
- Do what? - Train.
Okay, but who's gonna teach us? Maybe we can teach each other.
Meet a couple times a week, get all the medical textbooks and, I don't know, we'll figure it out.
Yeah, open up a practice.
So you want to be my partner? Yeah.
Totally.
Okay.
Thirty one, thirty two What are you doing? I'm strengthening my pelvic floor.
Your what? The muscles that are inside You're on bed rest! Do you want me to have a stroke? [LAUGHS.]
Jesus! You're such a pussy.
Fine.
You've got one job to do.
Lie here until that baby is fully cooked.
I feel so fucking useless.
I'm ready for this part to be over.
[CHUCKLES WRYLY.]
I just feel like a really sophisticated septic system for some alien life form.
I bet your pelvic floor is toned as fuck, though.
Shut up.
I'm serious.
I'm having some very real FOMO right now.
You're going to be the mother of the first baby born in this town.
Nobody else gets to do that.
And I'm going to be right here to help you, okay? We're in this together.
Are you sure? 'Cause you can still back out right now if you want.
I'm giving you a free pass.
No.
You do.
You want out.
No, I want to do this.
I'm in.
All the way, okay? Okay.
Hi.
Hey.
I heard you were taking off soon.
Yeah, a couple days.
Saw they're planning a big send-off thing.
Should be pretty cool.
How's Becca? Fine.
Tired of being pregnant.
You have everything for the trip? Yep.
All set.
- Really is getting colder - Listen, do you need something, Sam? I wanted to see you before you left.
You know, I wanted to Yeah, what do you want? Just be safe out there.
Will do.
[SIGHS.]
You're late.
I'm sorry.
- It's been a little busy.
- Hmm.
These are the rules for the debate.
Pretty standard.
Yeah.
I'm sure.
It's all fine.
You sure? Yeah, I'm good.
[SIGHS DEEPLY.]
Are you okay? I'm fine.
'Cause the last time I saw you I know.
I'm I'm I'm better.
Sometimes I wonder if there's another version of this world where we're friends.
- Yeah? - Yeah.
Where we want the same thing for people, work together, look out for each other, you know? Anything's possible, I guess.
Why are you running, Harry? We don't agree on some stuff.
It seems like the right thing to do.
Does it? Let me know if you work it out.
What? About the other world.
It seems like a nice place.
- I'm gonna say it again.
- Please don't.
Fuck this.
That's fucking right, bro.
Yeah, fuck this.
It's fucking wrong.
- She's trying to limit us.
- Fucking serious.
[CLARK.]
Who the fuck does she think she is? Miss I'm-in-charge-and-this-is-right.
Blah, blah, blah.
- Go fuck yourself.
- Exactly.
Like we're her servants just doing her bidding.
Yeah, we're like We're like pieces of meat.
We're like dogs.
We're like We're like really big dogs.
Oh.
[JASON.]
We're dogs.
- You know what? - What? You know what? She is fucking wrong, bro.
We got ideas.
We got substantive ideas.
We do? Shut up.
- [GROANS.]
- We could have ideas.
- You know what I think? - What are you thinking? I'm thinking you guys are being fucking idiots.
Allie's right.
You guys can't go pulling this kind of shit right now.
Okay.
I see what's going on.
Big man on campus.
Suddenly, you're leading this fucking expedition or whatever, and now you think you're better than us? No, man, no.
I'm just trying to do my job.
- Oh? - You guys should try it sometime.
'Cause honestly, I don't know what happens if we don't.
[JASON.]
Grizz Grizzy, come on, buddy.
Don't go to bed angry.
Allie home? [ALLIE.]
What's up? Are you going on a trip? No.
I know you've been trying to figure out what happened at Thanksgiving, and I'm here because I'm here because I need to confess.
- What? - I'm responsible.
I did it.
You're serious? Yes, you need to arrest me.
I poisoned everybody.
I did it.
You poisoned them? - Yes.
- You, Elle.
You intentionally poisoned a dozen people at Thanksgiving? Yes, I did.
What'd you use to poison them? I used antifreeze.
I put it in a pie that I brought to dinner.
Did Campbell put you up to this? Did he tell you to come here and confess? Because he's capable of something like this.
No.
It was me.
I did.
Why would you want to make everybody sick like that? I just I - I don't know.
I needed - Needed what? I don't know.
I just Whatever game you and Campbell are playing, I'm not buying it.
It's not a game.
- I just needed him to stop.
- Stop what? Is he hurting you? [SOBS.]
'Cause you know, if I was home [CRIES.]
If I was home, I'd just I'd just get on a bus or a train, and I'd go.
I'd just go away, but there's no way [SOBS.]
There's no way, Allie.
There's no way from here.
And [SNIFFLES.]
And I tried to get to it.
I tried.
I tried to eat as much as I could.
I didn't want to get anyone sick.
I didn't want to hurt anybody, just him.
I just wanted to die.
I just wanted to be dead.
[BREATHES HEAVILY.]
But you need to protect me, please.
Just arrest me.
I'll arrest him.
Arrest him for what? If you arrest him, he's just going to tell everybody what I've done.
And what I've done is so much worse.
Elle.
Please? Okay.
I'll try to figure it out.
But we can't tell anyone why you were arrested.
You don't deserve to be punished for this.
We don't want anyone to start asking why we're not having a trial.
Thank you.
[SNIFFLES.]
I didn't know where else to go.
[EXHALES.]
What's wrong? [CLEARS THROAT.]
Just not feeling it, I guess.
Something the matter? No.
Yeah.
I don't know.
Which is it? I don't know.
I just don't feel good about most things right now.
About what? About us? No.
I don't know, maybe just rushing things.
Rushing what? I just I feel like it's moving kinda quickly.
Don't you think? I mean, living together, getting married You don't want to get married? Maybe.
I don't know, maybe I'm just confused right now.
- What's confusing? - A lot of things.
Helena, I don't know.
Shit, I don't know, maybe I'm just unhappy.
Is this about the election? - About what I said about you running? - No, I mean No, I'm just trying to figure things out for myself.
Okay? Like, about how I want to feel.
Like, me.
Luke, we love each other.
We slept together.
- You don't get to just take that back.
- I know! Okay? I know.
I don't know what you want from me.
I'm telling you how I feel.
Like, can that be okay for I'm just trying to understand what this is about.
Yeah, and I'm telling you that I don't know.
Maybe it's about all of it.
Just Just go to sleep.
All right? Talk about it another time.
[LUKE CLEARS THROAT.]
[HELENA SIGHS.]
Hey.
Fancy seeing you here.
Just wanted to come by and check on Harry.
The candidate's in the shower, but you're welcome to wait.
Brought him breakfast? That's really sweet.
You know, it's been awhile since I've seen you guys together.
The friendship kind of petered out there.
What are you doing here, Campbell? I could ask you the same question.
I know you're on Allie's side.
I'm here for Harry.
To make sure that he's not being taken advantage of.
Oh, I get it.
You don't trust me.
No.
That's too bad.
I'm actually a little hurt.
What are you gonna do if he wins? We're gonna run this town the way it should be run.
We're That's delicious.
Good God.
That's, like, really fucking good.
Anyway, I'd say that you're welcome to join us on our endeavor, but seeing as we're being honest with each other, I don't really trust you either.
[HARRY.]
Hey, Campbell.
Hey.
You guys seen these texts? What? It's crazy, it looks like they arrested your girlfriend, Campbell.
- I wanna see Elle.
- You don't want to do this, man.
- Don't.
Get out of the way.
- Nope.
Back the fuck up.
Fucking ape.
I wanna see my girlfriend.
- Get out of the way.
- Oh, yeah? I think you mentioned that.
You know what I was thinking? You should back the fuck up.
Where is she? I want to see Elle.
- It's not gonna happen.
- What are you charging her with? None of your business.
Now you're just arresting people 'cause you feel like it? If this is some kinda fucked up game I don't play games.
You're not pretending like this is the White House? He's your pretend bodyguard? After the election, this all goes away.
I'm not afraid of you.
Or Harry.
You should be.
People are over you, Allie.
And I don't think we know how to thank you.
For taking this risk, for being so brave when we don't know what's out there.
We have to make this town sustainable for living, and it's not just about finding land to farm, it's about taking responsibility for ourselves.
And for each other.
And I know it's not enough, but thank you.
For giving us a little bit of hope.
[GIRL.]
Thanks, Blake.
Thanks, man.
Thank you so much, Mickey.
[GIRL.]
You got this.
Hey.
I'm sorry.
I'm sorry things got complicated.
That I have strings attached.
I know it's hard on you.
I fucked up.
But I need you to know what happened between us was real.
For me at least.
I care about you.
A lot.
And I need you to be safe out there.
Okay? I need you to come back.
Okay.
Something for you to read at night.
[SNIFFLES.]
Sorry about the notes.
It was the only copy I could find from English class.
Thanks.
Okay then.
I'll see you soon.
[CHEERS AND APPLAUSE.]
[INAUDIBLE DIALOGUE.]
Woo! [HELENA.]
And then with 30 minutes left, we'll open the debate up to questions.
Harry, you chose tails and won the coin toss, so you go first.
[HARRY CLEARS THROAT.]
Uh Thanks for coming, everyone.
And thanks to Allie for stepping up after her sister died to do a very, very difficult job.
Five months ago, she was the only one that could've done it.
But that's not true anymore.
A lot of things now are very different from when we first got here.
Maybe in the beginning, we needed to give up everything that we had.
All of our freedom, our possessions, our identities, all for the greater good.
Maybe we needed to turn over every decision in our lives to become the ants in the colony that we are right now.
But now, this place works.
And I say it's time to give back what's rightfully yours.
- Woo! - Yeah.
All right.
Control over your property, control over your destiny, control over your own lives.
- And if you do, I - Time.
Really? Uh Well Vote for me.
- Thank you, Harry.
- Mm-hmm.
Allie.
Thanks, everyone.
Thanks, Harry.
I'm proud of us.
For getting here, to this moment.
And I know it hasn't always been easy, but take a look around you, we survived.
Because all of us agreed to put this place first.
And ourselves second.
We were raised in privilege.
And we've had to forget everything we learned about what life owed us.
And instead, think about what we owe each other.
The next six months are going to be tough.
We have to feed ourselves.
We have to face winter.
What Harry's offering might sound appealing, but now is not the time for selfishness.
For asking, "What is mine?" What is mine is yours, and what is yours is all of ours, and that's how we're gonna get through this.
Together.
And how, some day, we're going to find our way back home.
Thank you.
I'm going to now put the first question randomly from [LEXIE.]
I'd like to make my opening statement.
The debate's already started.
Right, yeah, but it's not finished.
And I'm here now.
You had to sign up by the end of the day.
No, 5:00 p.
m.
Sign says.
It's not five o'clock.
So Is there some problem? No.
- You can make your statement.
- Thanks.
I'll get to the point.
First, you can't vote for Harry.
He doesn't want to give you back what's yours, he wants back what's his.
And that's true for him and all the rich assholes who support him, and you know who you are.
You guys want back to your big houses and your cars and your money in the bank.
Like, as if that means anything.
So You know what? If that's you, vote for Harry.
Everyone else - don't be fucking stupid.
- [CROWD CHUCKLES.]
The guy who wouldn't give you the time of day in high school, he's not gonna look out for you now.
As for Allie, she's a bit more complicated.
She gets things done.
Like a dictator gets things done.
You know, here's a story you don't know.
After people got sick at Thanksgiving, Allie and her military police started interrogating people.
They interrogated me, in the dark, for four hours.
I got my period in the middle, and they made me change in front of them.
I had to take off my clothes while they watched.
- Time.
- No, I'm not done yet.
I had to cover my menstrual blood so they couldn't see.
I had to hide my breasts.
And that's just me.
Imagine what else she and her secret police do when no one is there Your time is up, Lexie.
Yeah, I heard you.
You arrested Elle.
Didn't you? You don't get to ask questions now.
Oh, why? Because those are your rules? No, fuck that, Allie.
Did you arrest Elle? Yes or no? Come on, it's a simple question.
- Yes.
- On what charges? I can't say, but there's She arrests people without charges.
She tortures people in rooms where no one can see.
You're distorting what's happened.
No, you decide where we sleep, what we eat, what job we have, how late we can be on the streets.
You punish us, Allie.
You punish us.
And you decide the punishment and there is no appeal.
Can we get back to the debate? I need to be able to answer this! [LEXIE.]
All that power in five months.
Just imagine who she'll be in two years if we elect her now.
What will you do differently, Lexie? I'm gonna stop you.
[CHEERS AND APPLAUSE.]
I mean, it was just a quick poll.
Maybe about 50 people as they were walking out.
It's not looking good.
Looks like Lexie might actually win this thing.
Thank you, Gordie.
I think we're good.
You should have talked to me.
About what? About what? About Elle.
I didn't think I needed your permission to make decisions.
Yeah, well, you could've used some help with this one.
It just blew up in your face.
Everything's at risk now.
Everything we've worked for.
Lexie has no idea what she's doing.
Nobody even knows what she stands for.
Elle asked me for help.
She needed my protection.
What else was I supposed to do? Talk to me.
You want a political partner? Treat me like one.
That's what I'm here for.
It's not all you're here for, right? Now you're angry because I have feelings for you? Sorry.
I have feelings for you.
You know, it's like Lexie said.
Maybe, uh you don't get to decide everything for everyone.
That's not what I need from you right now.
I'm not a machine, Allie.
I can't turn it on and off.
You want to wait, I can respect that, but I don't know what I want.
Your sister died, and you did a really good job stepping up.
But sometimes things get messy.
You don't get to make all the rules, not for me.
There are some things you're not in control of.
[AUDIOBOOK NARRATOR.]
And somehow, the mountains will never sound right to us.
We'll give them new names, but the old names are there, somewhere in time, and the mountains were shaped and seen under those names.
No matter how we touch Mars Hey.
we'll never touch it.
And then we'll get mad at it.
And you know what we'll do.
We'll rip it up.
Only thing I have on my phone is the fucking Martian Chronicles.
I used to not be able to understand it, but now I think I'm starting to get it.
You're that bored, huh? Yeah, it's next level.
You've got, like, a million photos.
Let's look at pictures of who we were.
Okay.
Come on, let's get cozy.
[DOOR OPENS.]
[DOOR CLOSES.]
What are you doing? You're right.
I'm not in control.
[BOTH LAUGH.]
[KELLY.]
Is that you? Oh, so hot! And so, so hammered.
[KELLY.]
Are you wearing a crop top? I can maybe wear that top as a hat now.
[BOTH LAUGH.]
[KELLY.]
Aw Stop.
Go back.
What? I think I know him.
The bus driver? Yeah.
I don't think he's just a bus driver.