Justified s05e05 Episode Script

Shot All to Hell

Peviously on "Justified" I need to check you for a wire.
- Won't find one.
- Still need to check.
In my dealings with the late, great Sammy Tonin, he told me that he had a lawman in Kentucky.
If you want the full story, you have to talk to Picker.
Picker? He's laying low in your neck of the woods with a man named Wynn Duffy.
Yet here I am, with a mandate to remove the minor Kendal Crowe into state's custody.
- You ain't taking my baby brother.
- I'll go.
- Kendal, you ain't going.
.
- No Darryl.
Ain't up to me, but I say we go.
Disrobe and bend over.
- You disrobe and bend over - You good? Stop resisting.
She's protected, you stupid shit.
Never again, understand? Never again.
Never again.
The money I offered Paxton how about that ends up under your mattress? In exchange for what? Telling him you put a bullet in the back of my head.
What's this skin? You think he's gonna turn up? Nah.
He's gone.
This is it.
Three from the night you and Jimmy almost got hit.
Rest from the night they hit the shipment.
- Hello? - Lee, I'm sorry to wake you.
Oh, well, as late as it is, there better be a meteor heading towards Kentucky.
Mr.
Paxton, um Lee, a phone call came in earlier tonight.
It was an anonymous tip.
Led us to a pretty gruesome discovery.
We yeah, I am very groggy.
Could you just please get on with it.
Well, okay.
I've got a bunch of dead bodies that I'm looking at here, and I'm not exactly sure what to make of them.
What are you talking about? I mean corpses.
Dead persons.
Stashed away in one of your funeral homes on Orchard Road.
Prison tats, gunshots, blunt force.
It's murder victims near as I can tell.
- Tagged and waiting for the oven.
- No, no.
That's impossible.
Well, see, the party that called in this tip said that we would find this horror show because you made a deal with a local criminal element.
You son of a bitch.
You told me he was dead.
Aw, Jesus.
You looking for this? Disposing of murder victims for money? Well, that leaves a bad taste in a Christian's mouth.
Small town don't run on a never forgets.
Now word's gonna burn through these hills and hollers like a wildfire.
The people of Harlan County, rich and poor, will marvel at your debasement and venality.
They will spit venom when they speak your name.
And they will take your suicide as the last act of a coward.
Now your reputation is ruined, your good word worthless, but death will not be the end of your suffering.
For generations, your children and your children's children will have a mark against their name.
And that will be your legacy.
Mr.
Crowder Excuse me.
Uh, you dropped a toonie.
Uh, no, I don I don't think I did.
No, I'm sorry.
Well, that's my mistake.
Four days ago you were in the states.
You talked to the feds.
Detroit marshal's office.
Catch and release.
- You remember? - Look I don't want any trouble, okay, man? Al, listen to me, okay? What you told them, you tell me.
I swear I don't know what you're talking about.
My name's Eric.
Aah! Jesus Christ! Okay, we're gonna do this again.
What you told them, you tell me, okay? All I gave them w was that there was a federal who was on the airfield the night that they took out Nicky.
That's it! What about Sammy? Sammy? Sammy's dead, man.
Come on! And? Look, I I told them if they wanted the guy who killed Sammy, that the w word was Kentucky.
A name? I just told them what I what I heard.
I I said it was Picker.
I told them it was Picker.
Wow.
Okay.
Thanks.
Jesus.
You shot my hand.
Yeah, I'm so sorry about that.
So contact Dade County office, circuit two, as soon as you can.
I will.
Wendy, can't get a cocoa.
And, uh, if Miami doesn't work out for some reason? Oh, just let us know.
Other than that, you're free to go.
Ms.
Crowe, welcome to Kentucky.
What's he doing here? Well, I got a courtesy call text.
I was in the shower why I'm late.
She's texting you my business? Our business, as she is the case officer and I am the officer officer.
And to answer your first question, I'm checking on the child's welfare.
How you doing, Kendal? About to sell blood to get a cocoa.
Other than that drama, he's fine.
Can't I just have one thin dime? - No.
- Here you go.
Please give that back.
Not likely.
Does your campaign of harassment against my family know no limits? - Well, I gave the boy 10 cents.
- No.
You're messing with his head.
You were the other night, and you are again right now.
I hardly think that compares to being 14 years old, slinging beers to whores and johns.
Please tell me he ain't going back there.
Ms.
Crowe's taking her brother back to Miami to live with her.
Yes, and if there's nothing else, I'm gonna get going.
It's a long drive.
- Of course.
- No, Ms.
Crowe.
I need to know something.
Best version: You are the civilized white sheep in a clutch of cons, killers, and lowlifes.
That's the best version? Or you're a lackey for each and every dipshit brother of yours that gets in legal trouble.
Deputy, if you're trying to draw me into battle, you've got the wrong Crowe.
I have no interest in fighting you.
It's your brother and his entourage I want out of Kentucky.
To that end, next you have a word, tell him I'm gonna have his parole reinstated.
And because this is America, I'm gonna file enough injunctions that he gets to stay wherever he pleases, as long as he pleases.
Come on, Kendal.
Jesus! That machine hooked up to the septic? Come on.
Campaign of harassment? I think that's blowing it out of size.
Which is not a "no.
" I wasn't kidding about lowlifes.
Raylan, you have a problem with that family, that's fine.
You're pissed because you can't prove they killed someone, that's fine, too.
But using that kid in that fight is nowhere near fine.
I was trying to help the boy.
Or were you trying to draw fire? You get some cocoa.
It's delicious.
National low-income housing coalition issued a report, and they found that low-income households can only afford $495 a month.
Now, the plight of homeless families is not front-page news.
There aren't any crying TV talk-show hostesses interviewing homeless children poor homeless children whose only wish is to have As they sleep on outdoor grates on cold, rainy nights.
Hey, excuse me.
Hold on one sec.
I got a friend in Jesus.
I support youth baseball.
Whatever you're selling, I'm not buying.
No, I don't have a pitch.
I just have a question.
Do You always wait in your car for an hour before you go get your breakfast? - Do I know you? - I don't know you.
I'm in town for the convention.
Hmm.
No, wait, wait, wait, wait.
Buddy, you're gonna want to take your hand off of me.
What business do you have in the diner? I don't know.
I was gonna eat, stare off into space you know, the usual.
- I'll tell you what I'd like to see.
- My cock? - Sorry, princess.
- Your phone.
- I'm gonna go now.
- What? Back to the Hyatt? The Hilton.
After a bite.
No, no, really, you don't want to do that.
The food's no good here.
There's a really great restaurant in the hotel lobby.
You're gonna stop me, you mean? We can make it official if you want.
I could just arrest you on suspicion, take a look at your jacket, find out where the home office is.
You know what? I did take a glance at that menu.
The Hyatt is really classing things up lately.
Mm-hmm.
The Hilton.
That's what I meant.
Oh, uh, one more thing.
Smile.
He wanted scrambled eggs, and they brought him French toast.
Oh, wonderful.
Could you bring me a cup of coffee and some ice water, please? - Okay.
- Thank you.
Hello, gentlemen.
The hell is this? Marshal Givens' boss.
Actually, there's only one marshal in Kentucky, Mr.
Duffy.
Raylan is a Deputy Marshal, and I'm a Chief Deputy.
So to what do we owe the pleasure Chief Deputy Mullen? Well, see, now you know my name and I know yours, but these two guys what, am I just gonna have to guess? I'll bet you're Mike.
I'll show you I did my homework.
I know that you are his hairdresser.
You got it, pops.
Step outside, I'll give you a clip.
Now, that means that you must be Mr.
Picker, right? Ethan Picker.
You have a rather noble profile, Mr.
Picker.
Is that due to your Greek heritage? I got my nose from a surgeon in Beverly Hills.
I just came to ask you if you'd take a short walk with me, you know, talk in private.
I'm quite enjoying my grapefruit juice.
The man really is enjoying his grapefruit juice, so if you have no law-enforcement reasons to further harass us, - have a good day.
- Harass? I thought I was being rather genial.
I could be a lot less so.
But just between us chickens, I'm not here on official business.
Is that a fact? If I were, I'd be compelled to ask Mr.
Picker here about the murder of Sammy Tonin.
But that'd be official business, and you know that's a whole thing.
All I really want is a word.
Oh, ma'am, I want you to stay calm, but as quickly as you can, remove the people from this restaurant, all right? Changed your mind.
It's more interesting, isn't it? Lift your arms.
I'm gonna search you for weapons.
I've got an FN .
45 and a Walther.
That's how you want to play it, huh? You know why I'm here.
Because you're a boot-licking errand boy? You talk to me like that because you know I'm not here to work.
If I were, there wouldn't be talking.
Hey, shit fingers, I see you.
Everybody relax.
Easy, Mikey.
I'm just here to give the man a ride.
- I'm going for a walk with him.
- I'll wait.
A long walk.
You don't want to blow me off.
Does anybody mind if I order? Your whole family.
Come with me.
Come on.
- Let's go.
- I can't let that happen.
Then we're in a pickle.
I'm gonna give you 10 seconds to leave, and then I'm gonna shoot you.
FYI that's kind of a thing with these marshals.
You really think you're that good? I don't know.
I'm getting old.
But I'm probably pretty good from this range.
Well, we don't really need to make the 6:00 news.
Besides, a thing like this has no expiration date.
Let's go.
I've changed my mind.
Bullshit.
I saved your ass.
You're coming with me.
- Take the walk, Mr.
Picker.
- We're not taking a walk.
- Then what? - Shut up.
You spend your life thinking you're one kind of person.
You get up every day, put on clothes, you run and do what needs doing, try to have fun somewheres in between.
Th that's who you figure you are.
All them things you done.
And then one day shit.
- Shit what? - Shit bullshit.
I ain't the things I done.
If I was, God damn, I'd be one jacked-up whole piece of pussy.
Hey, listen, m maybe you ain't just the things you done.
All I'm saying is, you do a thing that that you never done one day, shit changes and you change and things - change and everything's changing.
- Hell you talking about, Dewey? Is this 'cause I stuck my finger up your butt last time? No, no.
No, I'm I'm just talking to y'all.
- Talking? - It's weird.
Well, fine.
To hell with it.
Now, I I come here anyways 'cause I I got something for both of you.
Now, I want you to have this, Mina.
My pappaw gave it to me.
Wow.
It's a It's a turtle dog.
He carved it himself.
And, Teena, this is, without doubt, my most prized possession.
But I don't want nothing more that come from Florida anyway anyhow.
You want to swap? - Jimmy.
- Been a while.
- You want your usual? - Yes, I do.
Four fingers of Elmer T.
Mm.
That's a good, strong drink.
One of my favorites.
Most people too cheap to pour a true double anymore.
That's what's wrong with this world - everybody's on the take.
- Yep.
Well, I ain't the promoting type, but since you brought it up, I got my own spot down the road.
Pour with a heavy hand, got that good music on the box, and a young, pretty staff that's real friendly.
Well, I like friendly people.
What's the name of your spot? Right now it's called Audry's.
But that's going to change.
Lots of things are gonna change.
Well, I appreciate the invitation, but I like it right here.
My kind of place, I guess.
To each his own.
This Boyd Crowder's place, isn't it? Well, it's says Johnny's on the sign out front, but I do believe Mr.
Crowder's the man in charge.
I heard he's some big-time badass, huh? - Big time.
- That's what they say.
I wouldn't tell from the immediate surroundings, though.
Looks like the shack after skinning gators all summer.
- Yep.
- It smells like it, too.
I'd keep my criticisms to a whisper if I were you.
Well, it's just us talking, right? What's this Crowder going to do? Well, an unpredictable man can be unpredictable.
Yeah, well, let's hope he's predictable enough to show up at his own bar.
You looking to have a conversation with the man? Well, let me buy you another round while you wait.
Jimmy, can I get two more for my new friends I'm sorry, I I didn't get your names.
Darryl Crowe Jr.
- To new friends.
- Yeah.
And how about you? My name's Boyd Crowder.
God damn, man.
That was cool as ice.
I ain't gonna take your compliment after taking your insult.
Now, you got 60 seconds to say what it is you been waiting to say.
Ahh.
You sold my cousin Dewey a bill of goods, didn't you? That whorehouse shithole was a money loser with a bartender who not only had his hand in the till, but was cooperating with the federal authorities.
Well, it sounds to me like you got a problem with its current management.
Nah, man.
My problem is with you, Boyd.
Crowes want purchase price plus interest.
And if I say no? It's funny, I didn't even consider that you might say no.
Well, you dumbass, you might want to consider it.
So we're clear, you are saying no? I've been accused of being a lot of things inarticulate ain't one of them.
Jimmy.
That's $10 for the beer.
Plus tip.
Now get out of my goddamn bar.
- Hey.
- I will.
- Just the man I wanted to see.
- I bet.
Okay.
Remember I was down in Florida, came back I did.
- Looking to revoke parole for Darryl Crowe Jr.
- I do.
Are you talking to me or them? You.
She put me on hold.
Okay.
I want to reinstate the terms of his parole, build a case with your help, purge Kentucky of the Crowe family entire.
I know.
Can this wait? - What? - Well, look around, Raylan.
Big fish in the tank.
You want to talk purge, let's talk later.
I'm back.
Um what were we talking about? All right.
Mr.
Dunham.
Boyd, how you doing, brother? I'm good.
Oh, brings me back being here.
Used to be on this very spot was an old honky tonk your daddy and I favored.
Yes, sir.
They had an old Ludwig kit with a calfskin bass head on the stage.
Ever I come to town, Bo and I'd sit down, get good and stoned, and play guy Clark Tunes or Ray Price.
You know, when he got really frisky, your daddy'd call out for Merle Travis.
He loved that man.
He idolized him.
Could never play like him, but Bo about wore them records out.
So I guess you figured out the puzzle.
Otherwise, you wouldn't have called me all the way up here.
Any my cousin Johnny, your new partner, acted without authorization, made you think, "if that duplicitous son of a bitch can betray his own blood, what might he do to me?" Else you wouldn't be here.
I'm not here to talk about the internal dynamics of my shit, Boyd.
I'm here to make reparations.
I'm prepared to give you Well, that's a very generous offer.
I know what it's worth down to the decimal point.
But to be blunt, I'm gonna reject your offer.
Now, I have a counter that I think you will find both painless and profitable, comparatively speaking.
I'm listening hard.
You pay me nothing.
- I what? - You apologize.
You turn over my cousin Johnny and you agree right now to help me smuggle heroin across the border from Mexico.
The first two I'm gonna have to think about.
The last one ain't gonna happen.
You want me to move from the low-risk, high-reward weed business into the high-risk, high-mortality trade of black tar? Well, would it sweeten your tea if I offered to cut you in down the line, 50/50? You'd really be willing to give up half your take on the heroin? Compared to what I'm gaining, I ain't giving up a thing.
Explains why Art went to Detroit.
- Art went to Detroit? - About a week ago.
- Are you going in? - Guys upstairs I.
D.
'd him.
- This just jumped to the top of the pile.
- I want in.
Raylan.
Guy in there set my ex-wife and me up for murder.
- It's not about him anymore.
- Of course it is.
I'm going in.
Well, your friend at the restaurant is a high-value target at the D.
O.
J.
Name is Elias Markos Theo Tonin's consigliere and one-man praetorian guard.
Went with him to Tunisia.
I remember you.
- How you doing? - My old high school.
- Big showdown.
Mm -hmm.
That was a gas, wasn't it? Mr.
Picker, we'd like your help finding Markos.
Him in the world represents a disruption in the force.
Now, we know tha Theo Tonin left Tunisia two days ago looking for help with his heart ailment.
We just don't know where.
Hopefully some country with friendly extradition laws.
And what makes you think I'm gonna help you find my ex-boss? I don't know.
You shot his son.
Maybe he sent his top guy to whack you.
I killed Sammy? That's funny.
We got multiple sources put you as the trigger man.
Sources? No witnesses? Please.
I'm not some rookie corner boy you can scare into copping.
Well, it's just a matter of time and pressure before there's a sworn statement.
Oh, you guys just love the smell of your own farts, don't you? Well, this has got to be why Markos didn't just pop him.
Probably wanted to take him out and get some in the countryside pliers and a blowtorch and work him over a little bit, maybe send Theo a little snapshot.
That or he didn't want to shoot it out with four armed men Genius.
Just give me two minutes.
- Be my guest.
- Alone.
I'm gonna have a diet 7up.
I'll have one, too, princess.
- You can suck the can when I'm done.
- I look forward to it.
Fear of black lung's why I got out of the mines, joined the service.
You was smart.
I thought I was smart.
Thought I would dodge it.
But here I am.
The world is full of empty promises, Hayes.
I'm worried, Boyd.
Well, now, this is a promise you can take to the bank.
Not that.
Not that.
I know you're solid.
It's just the thought of never seeing my kids again.
My wife.
You just got to love them hard on your last days, in your last minutes.
Yeah.
They don't monitor this room, you know.
You want proper interrogation, you got to go down the hall.
Well, if you're gonna use a rubber hose, you might want to close the blinds first.
I know why you want to leave.
You want to take out Markos yourself, meaning you got a good idea where to find him.
So give me an address.
Or what? All I'm asking is you cooperate.
You want to threaten me.
I can see it on your face.
We've met once or twice.
Doesn't mean you know me or my thoughts.
Tell you one thing.
Don't threaten a guy who can blackmail you.
Careful what you say, now.
Well, I thought you said they didn't roll tape in this room.
That's not what I mean.
I want you to think about something.
The reason you're in a position to blackmail me is because of things I do things you've witnessed me do.
So that's the threat.
That's simply a statement of fact.
What's it gonna be? Just relax, Mooney.
Everybody knows what kind of man you really are.
That didn't stop LBJ from getting elected.
It's just that I eat in here every day.
Less the big deal we make it, the better.
- So give me my money.
- You ought to enjoy life a little.
And speaking of which, I enjoyed your statement.
That's pretty funny, you look at it a certain way.
Funny? It's word for word.
I stated in Paxton's last phone call that he confessed to his criminal corpse conspiracy.
Now, that right there now, if I have to spell out why that's funny Maybe you're not so amused as you are in a good mood.
Well, maybe you're right.
After everything my fiancée and I have been through, I got to say, today, I am in a pretty good mood.
I'm gonna use the bathroom and get you what you got coming to you.
Good.
Maybe we should get something to eat so it looks less suspicious.
Sheriff Mooney this is what you get when you cross my family.
That was Hayes Workman.
He's got the black lung.
He ain't long for this world.
Won't even see a trial.
But in six months' time, his wife and his boys will have enough money to give them a leg up in this life.
The money that's supposed to be mine.
Every last dollar.
So I get nothing? While I don't have any money for you, Mrs.
Paxton, know you don't walk away with nothing.
Now, you leave Harlan County and you don't come back.
The dominoes have fallen, to coin a phrase.
The suicide of Lee Paxton, the murder of Mooney have made a shambles of this case.
Judge Bishop is ready to dismiss.
Now, the bottom line is, we're gonna get you out-processed first thing in the morning.
You're gonna be home, a free woman, by 9:00 or 10:00 A.
M.
- Could you give us a minute? - Absolutely.
Hey First thing I get out tomorrow morning, you take me out to eat? You want a cat head or a tenderloin biscuit? Scattered, smothered, and covered.
God damn, I have missed you so much.
I want to fall asleep in your arms and wake up in your arms and hold you forever in our house.
Alone.
Quiet.
Thank you.
Thank you.
- I'll see you tomorrow morning.
- I'll be here at 8:59.
Oh, look who's here.
Old Wendy.
Here you go.
You're welcome.
So, uh, this is your big plan, huh? You don't like? No, it's not too bad if you like the smell of cheap beer and stale cum.
No wonder they drug him out of here.
- Oh, that marshal ain't have no right - No, he had every right, and I don't blame him.
That kid's sleeping on couches all Swiss cheesed Hurricane Wendy all the way from the Gulf coast! How the hell did you stay in the car with her for four hours, huh? Wow.
Look at that shirt.
It's real pretty.
Your foster family give you that? Bet you a dollar it's from J.
C.
Penney.
Let me see the tag.
Quit it.
I said let me see the tag.
- Leave me alone! - Danny, cut it out, man! - Leave me alone, man.
- It's like herding cats with them, man.
I ain't never had the patience to deal with that shit like you.
Oh, you wanted this, didn't you? What? You crafty little turd.
You wanted me to come up here, read you the riot act, and get your sorry asses in gear, didn't you? - We are better off with you than without you.
- No, no, no.
Not this time.
I am leaving.
Well, I ain't.
I ain't going nowhere.
All right? We setting down roots.
- Oh, is that so? - That's so.
Yeah? Well, let me tell you a little something.
That marshal's looking to reinstate your parole, so best-case scenario, you are in Kentucky for three weeks.
Nah, you need to do better than that.
All right? You need to shut him down.
Lawyer his ass.
Darryl, believe me, I will do the very best I can.
This family needs to stay together.
To wit, you need to find a fit place for that boy to lay his head.
You have any ideas or you want them to just take him away again? No and no.
But I ain't got no money just yet.
- No, of course you don't.
- The money will come, Wendy.
Well, until it does, - you have got to find a house.
- So, what, you ain't got no ideas? Don't be cute with me.
Come on.
You're supposed to be the smart one.
Well, you could do the old thing.
We could do the old thing.
- The old thing works.
- The old thing works good.
Well, I don't have X-ray vision, but I don't think there's a hidden compartment in any of these trucks.
You think Picker was jerking us around? Or Markos was already gone by the time we got here.
Why were you looking for Picker? Tim and Rachel said you went to Detroit? Unless he's been here the whole time.
We're clear? Clear! Holy lord, that gun was bad.
Damn.
Look at that thing.
Did you see that thing? Darn, no, I must have missed it.
Speaking of which, you might want to log a few hours at the range.
Shit, though.
That's our link to Theo Tonin, dead and gone.
I've admired it ever since the day you showed up.
It's like corn silk.
- You got nice hair, too.
- Oh, please.
It's tangled and fit for rats.
I blame my daddy Italian blood, hair all thick and greasy.
It's been murder my whole life.
You get out, need work, check out the salon in Corbin.
Tell them I told you to stop by.
I ain't getting out anytime soon.
But I appreciate it just the same.
- Bed check.
- It ain't toss Tuesday.
Yeah, well, Barbie getting discharged tomorrow, - or didn't you hear? - I heard.
Then lock the lip down unless you want a report.
Oh, you're just mad someone cut your knot.
Holy shit, girl.
- You got a banger up in here? - No.
You put that there.
That ain't mine.
What were you fixing to do, huh? Hurt somebody? Your cellie? - Me? - No.
Hey, come on.
Wait.
You know what kind of deep shit you'd be in If you did this? And this? Oh, my God.
Bye-bye, honey.
Sorry, Ava.
Like I said, I ain't getting out no time soon.
Man down.
Help.
Help.
She shanked the guard! Ava shanked the guard! N aah.
Gentlemen you should see this.
Hello, Theo.
But that face I bet that's the same look Saddam had coming out the spider hole.
Man was gonna fly 10 to 12 hours in a can.
- Can you imagine? - He had nice pillows.
He's still on the phone? What, is he talking to Holder now? He's done with Holder.
What's the deal on Picker? Well, he seemed genuinely flattered that Theo came out of hiding to personally execute him.
Otherwise, nothing to keep him on, so we let him go.
Man, you are sending him off in grand fashion, huh? What's he got left? Eight months? Theo goddamn Tonin.
If that isn't the cap to a guy's career, I don't know what is.
Ain't you supposed to be getting groceries? Wendy told you.
Ain't nobody listen to me, so I ain't listening to them.
- Here we go.
- They didn't listen to me when I said kill the marshal.
Now we all got this headache.
He had a gun.
Man, you're dumb.
Just dumb.
Take aim, boy.
Like you got a gun.
I'm gonna show you what can and can't be done.
How I would have done it.
I know the 21-foot rule, okay? Yeah.
You flinched.
Yeah, I damn flinched.
Crazy asshole running at me with a knife.
Get out of my face.
What's this? Why nobody do nothing? Why you change your shirt? Hey.
Why you change your shirt? It was itchy.
You changed because of this one.
No.
Danny, Danny, Danny boy.
Where's the food? Food? Wendy has given you a list.
Did you get the food? Oh.
Well, J.
B.
, I I guess I forgot.
- Mm.
- Yeah.
So maybe you can go now.
Yeah, well, I already got one bitch trying to be my mama.
I don't need two.
Do you mean this when you call me "bitch"? It's just a word.
Bitch.
- It's just a word.
- Yeah.
Now, see, I prefer sticks and stones 'cause I like to break bones.
That's not the way you should be talking to me, homie.
A man that just talks is no man.
I'm warning you.
If I want to fight you, Danny, I just come at you.
I give you 21 feet.
I give you your best knife.
Don't be ignorant.
Have you done this really? This 21-foot rule? Hell yeah.
Well, then, do it again.
But give me a real gun.
No bullshit.
Let's do it.
Not today.
I got some groceries to pick up.
Yes, you do.
- Kendal, where's that goddamn list? - I ain't got it.
Whoo! - Suck on that, bitch! - My ears, Danny! You push me, and I teach you what's up! Oh, my God.
He's He's Haitian hamburger's what he is.
You killed him.
You ain't gonna lose your shit, are you? Ain't gonna tell nobody? Just say no.
- I won't say a word.
- That's right.
It's our little secret.
Put that behind the bar.
I got to get some plastic.
You're cleaning me out over Come on, man.
here.
Let's go.
Let's go.
- Who's winning? - Me.
Why do you let him play? Equal opportunity, boss.
- Yeah.
Quota.
- That's right.
Affirmative action.
Nah, nah, nah, nah, nah.
See.
You can't.
Okay.
I got it.
I got it.
Need to interrupt real quick.
I was just wondering if you heard the news, Johnny.
Well, being that you're the main newsman around here, if you ain't told me, then no.
Boyd's got another shipment coming in.
Well, he lit that candle back up quick.
Not Detroit.
I got it on good authority he's striking up a connection with the Mexicans.
Mexicans? Ho-ho! Damn, it's hard times.
Well, I figure that wind's being favorable lately.
Maybe we double down and we hit that shipment, too.
There you go.
Yeah, that is big-balls bold.
I like it.
I knew you would.
One question, though.
You got this on good authority from who? Boyd.
Game's over.
I need you to come with.
You and him cut a deal? Sorry, son.
Well, one more question before I go.
How did you spend your take of our first hit? That's what you're asking me? I invested it.
It's always best to make your money work for you.
That's funny.
I did much the same.
I didn't even take my cut.
I split it three ways.
People power.
It's a pretty damn good investment, don't you agree? Well, shit.
Rye.
Double.
You're the lawyer.
I am.
Are you all right? Is Boyd in? Right behind you.
Mr.
Geist! Bad news, Boyd.
Bad news.
Well, it can't be that bad.
Jimmy, give this man another round on the house.
You're gonna want one yourself.
Where is she? Where's Ava Crowder? - You need to calm down, Boyd.
- Don't tell me to calm down, God damn it.
I Where's my fiancée? I just I want to know where she is.
I want to see my fiancée.
She's gone.
Transferred to the state penitentiary.
Get off me! Get off me! Get off me! Not too many days like this one.
Would it be selfish of me to say that I don't want it to end? No, tonight you're entitled.
Would you call it the best day of your career? Backing that asshole down in that diner this morning, gunslinger Givens style.
"I'm gonna give you 10 seconds or I'm gonna shoot you.
" That's got me covered for the next 10 fishing trips.
Never say I didn't teach you nothing.
- The hell you say? - Not literally.
- Like osmosis.
- Oh, boy.
Start throwing around the big words, that's my cue to go.
Go look it up, you mean? Raylan, you're a dick.
Art, you're an American hero.
And it is my honor to work in your company.
I'm a dick, but you're a kiss-ass.
Okay, I'm trying to toast the man, please.
If I had to choose one person who deserved this big a win, it'd be you, Chief 100%.
Congratulations.
Well, that was lovely, sir.
You can kiss my ass anytime you like.
Ahh.
By the way, in all the hoopla, I almost forgot Picker did volunteer one tidbit.
You know, there's a rumor going around that a federal lawman was instrumental in the death of Nicky Augustine.
Picker said he was there on the tarmac, watched the whole thing go down.
- No shit.
- Mm-hmm.
Want to guess who he said it was? Our favorite FBI asshole Special Agent Barkley.
Still missing, by the way.
Can you imagine that? Barkley.
That's crazy.
Well, I guess I should go, too.
Unless there's something else.
It wasn't Barkley, and I can tell you that for a fact.