Last Resort (2012) s01e06 Episode Script

Another Fine Navy Day

1 I'm not going to annihilate 4.
3 million Pakistanis without hearing from someone whose authority I recognize.
Our own people tried to sink us? We have commandeered the NATO early warning station on the island of Sainte Marina.
I am declaring a 200-mile no-man's-land around this island.
Test us, and we will all burn.
You've been warned.
The intel is all wrong.
What did we do? We killed the wrong people.
You guys bug out of Pakistan with a wounded man, and a few hours later, the US is nuking the joint? How do you connect the dots? You should've killed those SEALs when you had the chance.
This is my island.
If I allow your presence, it comes with certain terms and conditions.
I could kill you right now.
Do you want a war? My son is dead.
There will be no burial for your son until you surrender.
You're Sam's friend.
Yes.
From college.
Mrs.
Kendal What do you think about your husband's actions? He's a government agent sent to spy on me and turn me against Sam.
You ever give a damn about getting home? Sam, if you had objections-- Maybe you have nowhere to go, but I do.
You're never coming back, are you? I always find my way back, don't I? What are you doing? I'm gonna be home soon.
I promise.
Pitts.
Pitts, wake up.
I'd rather be all alone now I'm standing on my own and no longer sad - What the hell is going on? - Whoa! Hey, hey, take it easy.
You take it easy.
There's a hundred people passed out back there.
Listen, my friend.
You're bleeding, okay? Let me help you.
I brought-- You didn't tell me what happened to all those people back there.
You don't remember? Look, it's okay.
You're not well.
You, those people back there, you've all been drugged.
You need to lie down.
Wait for it to pass.
There's blood on your shoes.
- What? Look-- - Why is there blood on your shoes? No.
I'm just helping-- Tell me what the hell is going on! Don't hurt me, please.
I swear on my mother, your friends were already dead when I got here.
Aah! Rest easy, ma puce.
It will end soon enough.
You might even be grateful.
One more for luck.
Aah! Thought you were dead.
I haven't slept like that in years.
You talk in your sleep.
What do I say? That's between you and whoever comes in your dream.
Wouldn't be polite to listen.
Petty Officer First Class Barry Hopper, Captain Marcus Chaplin.
It's good to see you're getting your strength back.
We appreciate you guys coming, but he actually needs his rest.
Only gonna take a minute.
As I'm sure you're now aware, the world's a bit different since we pulled you out of the water.
Yeah, the guys have been filling me in.
Well, they can't tell you what they don't know.
In recent negotiations, the Secretary of Defense took a keen interest in all of you.
He seemed quite determined to have you and your team - back under his control again.
- It seem odd that someone that high up is so concerned with you? Like I said, we appreciate you stopping by and all-- No, no, no, they got a point.
Let 'em get to it.
You do have a point, don't you? Here it is-- If your mission in Pakistan-- something you know about it or something you did-- makes it unsafe for you to go back home, you're welcome here.
Are you kidding me? Who do you think you are? You nuked your own country, you piece of-- You're dead already, you arrogant son of a bitch.
You're just too stupid to fall down.
The ones that look like round doughnuts, the wax apples.
No more, no more.
This is it.
You want more? Let in some boats.
- So King and Hopper-- - Hey.
You owe me more.
After you leave, they have a little bedside chat.
Then king puts the other two gorillas on the door.
He bugs out.
I don't even know how to eat these things.
- Sirs.
- COB.
How's the crew, COB? Firing like a one-kick harley.
Just swapping out the crew now.
Sir, you gonna eat those hairy balls? I don't even know what they are.
Chom chom.
It's like litchi.
Hadn't pegged you for an exotic fruit man, COB.
Don't ask, don't tell.
So the SEALs are starting to close ranks? Yeah, they're definitely hiding something.
I don't see a shoving match getting us anywhere, though.
Secretary Curry nearly popped an eyeball last time I mentioned those boys.
Let's see what happens when I tell him they want to meet the press.
That's Sam's wife.
I know, but who's that handsome gentleman she's with? - Ms.
Girard.
- Get rid of it.
I want to talk to Secretary of Defense Curry.
Can you work your magic? Yes.
A few minutes.
And I'm gonna need a video feed.
I'd like to see his reaction to what I have to say.
We have cameras.
We do have, uh, cameras.
Hey, Sam.
Have a look.
What the hell is that? That's the guy keeping your wife warm.
I'm sorry.
You think that's funny? I think it's sad, actually.
Well, you stand up if you're gonna talk to me like that, man.
Easy, XO stay on target.
Hey, you, get rid of that and get me my video feed.
Now.
Hey.
I'm sorry.
I don't know what's wrong with him today.
No, it's fine.
It's fine.
It's just a picture.
I thought you'd be pleased.
You said you couldn't go home because Hopper was hurt, but now he's okay, so-- So now I can go.
Yeah.
I'm ecstatic.
So are you going home? I haven't decided.
But you want to.
Doesn't matter what I want.
I got a job to do, and the bay bridge doesn't reach this far.
I've always wanted to see the Oh, my God.
That looks like my mom.
What? Hey.
Hey.
- Aah! - Hold on! Ah! Why does my head hurt so much? You getting through? Trouble with the relay, but soon, I think.
You need anything? No, I'm okay.
And what about my video feed? I'm working on it.
Well, the sooner the better.
Look, mate, unless you know how to do my job, why don't you just chill out and let me do my job? Okay.
We got a serious issue in town.
One second, COB.
- Okay, your line is open.
- Yeah, hold the line.
Nigel, I need the video feed.
Cross your legs, sister.
I said I was working on it.
I don't know what your problem is, but you sort it out, and you sort it out right now.
Problem sorted.
Please, everyone, just-- just stop talking.
Please.
Oh, it's so loud in here.
Same thing's happening all over town.
I've seen this party before, and it's not good.
We've been dosed.
It's a pretty serious drug called BZ.
Military designed it, nickname Buzz.
I was a Guinea pig.
Me and some buddies volunteered back when music didn't suck.
Extra cash was nice, but even at a low dose, it was no picnic.
There any good news? Well, it doesn't kill you.
Found it.
Um, "BZ is an odorless military incapacitating agent.
The central effects include delusions, poor judgment, memory blackouts, paranoia, illusions, hallucinations.
Ultimately, the victims will lose consciousness.
" Symptoms last about eight hours.
This is a coordinated attack.
Yeah, but how'd it get here? Well, in the experiment, they mixed it with lemonade.
Well, the island's only got one main water supply.
- They dose that, they knock out everyone.
- Smart.
Countermeasures? Well, the docs used adrenaline to snap me out of it.
Can also use epinephrine, epipens, allergy shots.
Colorado has those in the med locker.
Hospital here would have some, too.
We gotta move fast.
All right, COB, Lieutenant, you're with me.
We're gonna dive and hide the sub.
Ride it out with the meds we have on board.
XO, you've got the island.
Get the epipens from the hospital, inject yourself and enough crewmen to repair and defend the EWS.
Stay awake and alive for the next eight hours, 'cause something bad's coming.
Just entering deep water, sir.
Heading 1-5-3.
Ahead two-thirds.
Steady as she goes.
Are you still with me, Lieutenant? All the way, sir.
Report, COB.
According to this drug inventory, Cortez should be coming back with 20 epipens.
Only 20? There's not a lot of bees on submarines, ma'am.
Essential personnel on the conn and engine room get shots first.
Department heads after that.
That's gonna leave a whole lot of the crew crawling out of their skins.
So we babysit and hope for the best.
Why should today be any different? Sir, they're gone.
Sir, the epi shots-- medical locker was broken into.
- What are you talking about? - Someone stole 'em.
So we have nothing? And some of the crew's already freaking out, acting weird.
What do we do, sir? We dive.
You owe me! You owe me more! Hey, get off of me! Aah! Christine, what are you doing? You're never coming home, are you? What? I'm sorry, sir.
Just really thirsty.
Pitts, it's okay.
Come with me.
We gotta-- I need water.
I need water.
Hey, Pitts.
Pitts, Pitts, Pitts, listen to me.
We're under attack, okay? We have been drugged.
I need your help.
Come on.
Yes, sir.
But I gotta get water! It's in the water, Pitts! You may find also yourself feeling lightheaded or sleepy.
That's fine.
When that happens, I want you to step away from your position and secure yourself in your bunk.
I realize we're running I realize we're running a skeleton crew.
But we will ride out this storm hovering here at s-- a safe depth and return to port unharmed.
Captain out.
Hey, man.
Hey, man.
You messed up? You don't seem too messed up.
Neither do you.
Popped some "go pills.
" Where you goin' with the toothpick? Got some business with Serrat.
Guess that makess u partners.
Ah, she's still out of it.
That BZ hit her hard.
Probably a vegetarian.
I think she likes me, though.
Come on! Wake up, already! Here.
Give her these.
- Two? - Whatever it takes to bring her back.
It's too much.
You're going to stop her heart.
Try to hit a vein or something.
I want that comm up in 15.
You're not going to get anything fixed if you kill her.
She's French.
She's all heart.
She'll be fine.
They got cross-fire.
We won't get three steps.
Let's go, sweetheart.
Up and at 'em.
Are you mad? What is wrong with you? There's no need for you to-- Oh, my God.
Shut up.
Look, I don't have time to do it the nice way.
We made a very simple arrangement.
This was not a part of it.
Neither was killing you, but everything's negotiable.
I gotta tell you, I'm really kind of pissed you broke my arm.
They got Hopper.
You should drink more milk.
Did you enjoy your cavity search, by the way? Did you? Now that we know where it is not, let's talk about where it is.
Told you, I don't know where it is.
That attitude is gonna get a lot of people killed for no reason.
Who are these guys? What the hell are they looking for? We're under attack, okay? We have been drugged.
I need your help.
Come on.
Yes, sir.
But I gotta get water! It's in the water, Pitts! You're never coming back, are you? Oh, God.
You're not real.
I know you're not real.
Don't you trust me? Don't you trust yourself? Aah! Ah.
Who are you? What are you talking about? Who are you? Whoa.
XO, hang on.
You know me.
I don't know you.
What are you doing in here? My arm was broken.
I had to-- I had to set it.
Did you kill those men out there? No, no, no, no, no, it was-- it was Hopper, sir.
He went-- he went He went crazy, attacked us.
He broke my arm.
No.
I don't know you.
I don't know you.
It's that drug, sir.
It's messing with your mind.
I'm Jim McClure.
I'm in supply.
No, no, no, no.
Hang on.
You know me.
You're Lieutenant Commander Sam Kendal.
You're the XO on the Colorado.
It's just the drugs, sir.
It's-- It gets you confused.
That drug is making everyone crazy.
It makes you see things, think things that aren't-- aren't real.
You okay? I You need help? I can help you.
I, uh, I need epi shots.
Epinephrine, it-- it helps counteract the Already checked.
They're-- they're gone.
- He's unconscious.
- Yeah.
Did you want me to try and get him to a bunk or-- We'll move him when the COB gets back.
Sir, I'm feeling a lit-- I-- I need you here, Lieutenant, with me.
With me.
Can you handle that? Yes, sir.
I'm here, sir.
We got a fire in machinery one.
If that fire gets to the air in the storage tanks-- I'm aware.
Shut down the oxygen header, Lieutenant.
How much air does that leave us? Whatever you can smell.
Machinery one, conn.
Report.
Report status on the fire.
They could all be passed out down there.
COB! COB, where are you? Lieutenant Shepard, you have the conn.
Sir.
If someone doesn't get that fire out and the air back on, we all go to sleep, never wake up.
Keep her steady.
I need to get ahold of the Colorado to see if they need any help.
Oh, there's power.
Can you key the signal for me, XO? Mm-hmm.
How come we don't have kids, Sam? Is it 'cause you're never home? Look We gotta wake up your French friend.
You hear me? Hey.
We gotta get that French señorita back on her feet.
Only way this thing's getting fixed.
Hey.
Sophie, wake up.
Hey, look at me.
Look, look-- hey, open your eyes.
You need to focus on me.
Here, look.
Sophie, you gotta wake up.
I need to get the radio fixed now.
He will kill us all for money.
XO need you to key the signal again.
I was hoping to avoid this, but I guess I can always kill you later.
Hi, daddy.
Jeffrey? You came home! I am so happy you're here, babe.
Aren't you gonna sit down? You were gone for so long, I thought you were never coming home.
Why are you always leaving me alone, Sam? I don't want to leave you alone.
But I have to.
I'm sorry.
You're not sorry.
When Marcus offered you that desk job, your first thought was God, I hope Christine doesn't find out about that.
No, it wasn't.
Hmm? It wasn't? Look, I just want my own command.
That's all.
Is that just another one of those things that you hope Christine doesn't find out about? You don't know what it's like.
To be tortured? What did they do to you? I love you.
Don't you want me to love you? Of course I do.
Then why don't you trust me? I do trust you.
What is it then? I don't trust myself.
Well, you shouldn't.
And you shouldn't trust him.
Help me out, would you? I only got one arm.
Damn, that hurts.
Um Are you okay? She'll come around.
Just give her a minute.
Hey, remind me of your name.
McClure.
- McClure in supply.
- Yeah.
And you report to senior watch Chief Arnold.
Bill Arnold from Ohio.
Right.
Right, Bill Arnold.
Right, right, right.
Sorry.
He got promoted last month.
Ohh! Oh! Who are you? Huh?! Why are you here? What are you doing, Sam? I'm gonna fix everything.
You'll see, Christine.
I'm gonna be home soon.
I promise.
I promise.
Who are you? Tell me.
Tell me! I don't know.
Guess.
"U"? Hmm.
You're terrible at this.
By the way, it was "gypsy.
" How are we doing back there? One second.
Yeah, you keep saying that.
You do know how long one second is, right? It takes how long it takes.
Mm.
Hey, hey! Like a Christmas tree.
Joyeux Noel, huh, mon ami? You are not my friend.
Devastating.
So do we have a working comm or what? I have to, um, reset power for the antenna downstairs.
Go with her.
Almost out of your hair, Mr.
Serrat.
I'll miss you.
Yeah, well, I'm gonna bring this up now 'cause I don't want you pitching a fit later.
When she's done, she's dead.
What? No, no, this isn't-- no! Good, get it out now 'cause, yeah, she's seen a lot of faces.
I will be responsible for her.
I will make sure-- What was that? There's no reason to-- It's a long game.
Don't get yourself hanged on the first day.
Get Hopper ready to move.
And tie him up good this time so he doesn't screw anyone's health plan.
That's it? One more.
Easy.
Easy.
Easy.
You okay? I'm gonna get you out of here, but we need your help.
We're gonna go back upstairs like there's nothing wrong.
I'm gonna be right behind you.
And I'll be right behind him.
When you go in, you go in fast.
You get to the comm, get down on the floor.
You understand? Yes, I understand.
Okay.
Hey.
I got the cross-fire twins.
You take the other one.
Okay, remember, broken arm stays alive.
I don't know what you think you're fighting for, friend.
Flag waving, saluting, world policing-- It's all just part of the commercial.
Well? Almost.
Almost.
I-I am very close.
A few final connections.
Good.
Will you key the signal for me? Say when.
Almost.
Aah! Who are these people? Who sent them? I don't know.
What are you doing? He just saved your life.
What do they want?! Him and his friend Hopper.
There was to be no harm.
They told me, put their drug in the water, and you would go to sleep.
When you woke, there would be no reason for you to stay.
They promised me my island back! They lied.
That is what I know.
The rest is as you see.
Get out of here.
- Please help me get the comm back online.
- Hopper.
Hopefully there's still a sub out there somewhere.
Air.
You gotta turn the oxygen back on.
You sleepy? Yeah? Me too.
What story you want to do tonight? The-- the peacock.
That's a good one.
Okay.
A peacock spreading his gorgeous tail made fun of a crane that was passing by.
The peacock laughed at the dusty color of the crane's feathers and said "I am robed like a king, while you have not a bit of color on your wings.
" "That's true," replied the crane.
"But I soar to the heights of heaven.
While you only walk below, like a like a rat.
" EWS to Colorado.
Come in, Colorado.
Are you sure it's working? Yes, it should be.
Come in, Colorado.
This is the XO.
Can you please, can you just recheck the signal? The signal is good.
I have checked.
Um, perhaps they have a problem-- Can you please just recheck the signal? Please.
Don't get angry, okay? I'm doing my best.
I'm not.
I'm not.
I'm sorry.
I'm sorry.
I'm sorry.
I'm not.
I'm not.
It is difficult in this place for everyone.
You seem to be handling it very well.
I promise you, I'm not.
There is a line of morals, okay? When you cross this line, you never have peace.
Mm.
You-- you have some blood on your forehead.
Sorry.
Uh, EWS to Colorado.
Come in, Colorado.
EWS to Colorado.
Come in, Colorado.
EWS to Colorado.
Come in, Colorado.
Roger, EWS.
We're about 5 miles out, and it looks like the sub's all right.
We'll wait for the crew to wake up, and we'll make our way back once we get an all clear.
How are things on the beach? EWS is secure, sir.
Not without a body count, though, including two of the SEALs-- Vogler and Monk.
Roger that.
Colorado out.
Why'd those guys want me and you? Why do you think? We were the two in the room in Pakistan.
We're the only ones who know why the bullets started flying.
All I know is, we killed the guy we were sent in to save.
I still don't know why.
The mission directive got changed from extraction to elimination.
I wasn't given new orders.
I was.
Enter.
Sir, relief crew is on board.
Everyone else is already ashore.
I've got a skiff waiting to take you back if you're ready.
I'm just gonna scrape off the fuzz, Lieutenant.
After 30 years of shaving in the Navy, I have a tendency to cut myself on land.
Understood.
Don't think I'll be holding anything sharp for a little while.
I'll be right up.
Serrat was obviously the man on the inside.
I don't know how he got the BZ, but he got it in the water.
If their leader survives the gunshot, maybe we can ask him.
It's interesting that someone was able to contact him and set up the attack.
Maybe he's got a radio or-- or a sat phone? Or maybe someone on our crew helped him.
You think someone on our crew is working Working for who? I don't know.
But when I was unconscious, someone took my firing key.
We now have no nuclear launch capabilities.
If the plan was to steal the key, then how come we're still alive? That doesn't make any sense.
We are defenseless without our firing key.
Maybe they want to make us sweat.
Maybe they're on the way here.
Maybe their plan was to extract their men first.
Either way, we have to find the key.
You should get that taken care of.
I will.
Must have been a hell of a fight.
Honestly, I don't remember.
It'll come back to you.
Most of it, at least.
Who are you? What are you doing here? Tell me.
Tell me! Stop it.
Stop lying to me, Sam.
What? Hey, Sam.
I haven't seen you for a while.
Paul? Why are you in my house? What are you doing with my wife? You think Christine's the kind of woman that's gonna wait forever for you to come home? I mean, God, look at her.
It's not forever.
Why is he saying forever? I told you-- Look how beautiful she is.
And you're gonna leave this unattended, buddy? Women have needs.
If you don't I sure as hell will.
This is the beginning of the end, Sam.
What are you talking about? No, it's not.
Look.
Look what you did to him.
You almost killed him.
I'll always love you.
Don't leave me.
I can't lose you.
I'm not gonna lose you.
Then come home.
I have to finish this.
If I don't, my people will die.
I'm not gonna let that happen.
What about us, Sam? You do that I'll be gone, and you may never see me again.
Why would you do that? Stay.
I'm sorry.
You're never coming back, are you? Everything's gonna be different now.
Stop it.
I always find my way back, don't I? What are you doing? I'm gonna be home soon.
I promise.
I just, uh, wanted to say good night and, uh, to apologize again for anything I may have-- You weren't yourself, so No, I, um I suppose not.
Uh, what are you working on? The cameras were still recording during the attack.
Oh, brilliant.
Can I-- can I see? Oh, tomorrow? Um, it's been a long day, right? Everything's gonna be different now.
I promise.
Stop it.
I always find my way back, don't I? What are you doing? What are you doing? Stop it.
I always find my way back, don't I? What are you doing?